همشهری آنلاین: اهدای جوایز امی در بزرگ‌ترین شب تلویزیون با تنها ۱۰ میلیون تماشاگر به کم‌بیننده‌ترین مراسم معرفی برندگان این جایزه معتبر تبدیل شد.

مراسم اهدای جوایز امی ۲۰۱۸

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، ميانگين تعداد تماشاگران تلويزيوني مراسم امي 2018 (كه برخي آن را اسكار تلويزيون مي‌دانند و مي‌نامند) به 10.2 ميليون نفر رسيد كه 11 درصد از 11.4 ميليون تماشاگر مراسم سال گذشته كمتر بود. مراسم 180 دقيقه‌اي اهداي جوايز امي امسال شامگاه دوشنبه از شبكه NBC پخش شد و آن‌گونه كه انتظار مي‌رفت مورد توجه قرار نگرفت؛ حتي با وجود جايزه گرفتن چهره‌هاي محبوب مردم و خواستگاري روي صحنه.

مديران شبكه NBC تلاش كردند كاهش تعداد تماشاگران تلويزيوني امي را با رخدادهاي مشابه در دو مراسم اهداي جوايز گرمي و اسكار توجيه كنند اما نكته عجيب آنجا بود كه تعداد تماشاگران پخش فوتبال آمريكايي در شبكه ESPN همزمان با مراسم امي بسيار بيشتر اعلام شد. به نظر مي‌رسد تلويزيون در عرصه سرگرمي قافيه را به شبكه‌هاي اجتماعي باخته و تماشاگران ترجيح مي‌دهند نام برندگان و لحظه‌هاي حساس را با گوشي‌هاي هوشمند خود دنبال كنند.

كارشناسان رسانه يكي ديگر از دلايل كاهش تعداد تماشاگران پخش تلويزيوني مراسم امي را تركيب ناهمگون مجريان آن مي‌دانند. كالين جاست و مايكل چه با وجود حضور در برنامه «زنده شنبه‌شب» نتوانستند سه ساعت مراسم را به گونه‌اي اجرا كنند كه مورد توجه مردم قرار بگيرد. برخي مي‌گويند حالا كه آكادمي اسكار از دادن جايزه فيلم برگزيده مردم عقب‌نشيني كرده، بهتر است امي براي افزايش سطح هيجان و تعداد تماشاگران خود يك جايزه مشابه در نظر بگيرد.

يك شب پيش از اهداي جوايز امي، بيش از 20 ميليون آمريكايي پخش زنده فوتبال آمريكايي را تماشا كردند تا مشخص شود اگر برنامه‌اي ديدني از تلويزيون پخش شود، مردم ترجيح مي‌دهند به جاي شبكه‌هاي اجتماعي و گوشي هوشمند، كنترل تلويزيون را دست بگيرند.

برنده بزرگ مراسم اهداي جوايز امي امسال فصل هفتم «بازي تاج و تخت» شبكه HBO بود كه جايزه بهترين سريال درام را از آن خود كرد. كمدي «خانم مايسل شگفت‌انگيز» شبكه آمازون هم در مجموع هشت جايزه برد و شبي درخشان داشت.

کد خبر 416946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha