همشهری آنلاین: چندین پروژه‌ بهداشتی، درمانی و آموزشی در سفر وزیر بهداشت به یزد افتتاح شد.

افتتاح پروژه ها در یزد با حضور وزیر بهداشت

 به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد حسن هاشمي، در سفر به یزد پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی شامل پایگاه سلامت، خانه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت و مرکز زیست پزشک را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

 این مراکز شامل دو باب مرکز زیست پزشک در عقدا با زيربناي ٢٢٤ متر مربع و اعتبار۲۳۰ میلیون تومان، پایگاه بهداشت اتباع حسین آباد ریسمانی با زيربناي ٢٥٠ مترمربع و اعتبار ۲۵۰ميليون تومان، پایگاه سلامت توحید در یزد با زيربناي ٣٤٠ متر مربع و اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شدند.

از دیگر پروژه‌هایی که به صورت همزمان افتتاح شد، خانه بهداشت سنجدک بهاباد با زيربناي ١٣٩ مترمربع و۲۵۰ ميليون اعتبار، خانه بهداشت رشکوییه تفت با ١٢٠ مترمربع زيربنا و اعتبار۱۸۰ ميليون تومان، پایگاه سلامت گردفرامرز یزد با ٣٤٠ مترمربع زيربنا و ۴۱۰ میلیون تومان اعتبار، خانه بهداشت مبارکه بافق با ١٥٨ مترمربع زيربنا و اعتبار۲۵۰ ميليون تومان، مرکز زیست پزشک نصرآباد تفت با ١١٢ مترمربع زيربنا و اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، پایگاه سلامت احمدآباد اردکان با ١٥٨ مترمربع زيربنا و ۲۵۰ میلیون تومان‌اعتبار، پد اورژانس هوایی در شش شهرستان بافق، بهاباد، خاتم، اردکان، مروست، تفت(نیر) با ٦٠٠ مترمربع زيربنا و صرف یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان اعتبار است.

  • آغاز عملیات ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یزد

 با حضور وزیر بهداشت در یزد، عملیات ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز شد.

عملیات ساخت این مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی در زمینی با مساحت 8 هزار متر مربع و زیربنای 960 مترمربع و در دوطبقه آغاز شد. این مرکز به همت يك خیرّ به نام محمد علی موفق در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد احداث می‌شود.

این مرکز دارای سه سالن همایش با ظرفیت 1600 صندلی است و قرار است در مدت دو سال، ساخته شود.

  • افتتاح بخش سی تی اسکن سبحان بیمارستان شهید رهنمون یزد

وزیر بهداشت در سفر به یزد، بخش سی تی اسکن سبحان در بیمارستان شهید دکتر رهنمون این شهرستان را افتتاح کرد.

بخش سی تی اسکن سبحان در بیمارستان شهید دکتر رهنمون دارای زیربنای 200 مترمربع است و سی تی اسکن و سی تی آنژیوهای گردن، شکم، اندام، ریه و مغز در این بخش انجام می‌شود.

در این بخش سی تی اسکن‌های سه بعدی از صورت و اندام با استفاده از سی تی اسکن 16 اسلایس برای مراجعین انجام می‌شود.

برای راه اندازی بخش سی تی اسکن سبحان در بیمارستان شهید رهنمون، بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

  • بازدید وزیر بهداشت از پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام حسین(ع) و مرکز MRI خاتم الانبیاء(ص) یزد

وزیر بهداشت از پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) و مرکز MRI خاتم الانبیاء (ص) یزد، بازدید کرد.

پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) در زمینی با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه احداث شده است.

برای ساخت پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع)، 10 میلیارد تومان اعتبار توسط دکتر علی محمد موفق از خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، هزینه شده است.

همچنین وزیر بهداشت از مرکز MRI خاتم الانبیاء (ص) که پروژه جدید پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام حسین (ع) است، بازدید کرد.

این مرکز، در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع ساخته شده است و برای ساخت آن دو میلیارد و 500 میلیون تومان، اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

  • بازديد وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهرستان خاتم یزد

وزیر بهداشت پس از طی مسافت 250 کیلومتری از یزد، با حضور در شهرستان خاتم از بخش‌‌های مختلف بیمارستان آیت الله خاتمی بخش مرکزی هرات و مرکز شبانه روزی تیپ 2 دکتر غلامحسین علیم مروستی بخش مروست این شهرستان بازدید کرد.

  • افتتاح پایگاه اورژانس زمینی شهید ذوالفقاری و پد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی یزد

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پایگاه اورژانس زمینی شهید ذوالفقاری و پد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با زیربنای ۴۸۰۰ متر مربع افتتاح شد.

پایگاه اورژانس شهید ذوالفقاری و پد اورژانس هوایی دارای پایگاه اورژانس زمینی است که به همت مادر شهید ذوالفقاری ساخته و تجهیز شده است. این پایگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

پایگاه اورژانس هوایی استان یزد، از حدود 18 ماه پیش فعال شده و تاکنون 130 بیمار را از نقاط مختلف استان به بیمارستان‌های مرکز استان منتقل کرده است.

راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی استان یزد، زمینه ارائه خدمات تخصصی به بیماران را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شهرستان‌های بهاباد، بافق، ابرکوه، اردکان و خاتم فراهم می‌کند.

  • افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت، آزمایشگاه مرجع و مرکز مشاوره خانواده حاجی مقصودی يزد

وزیر بهداشت در دومین روز سفر خود به استان یزد، مرکز جامع خدمات سلامت، آزمایشگاه مرجع و مرکز مشاوره خانواده حاجی مقصودی یزد را افتتاح کرد.

این سه مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و حاج غلامرضا مقصودی از خیرین بزرگوار حوزه سلامت ساخته شده است.

این مراکز در یک ساختمان دو طبقه در زمینی با زیربنای 2300 متر مربع و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان، ساخته و تجهیز شده است.

در مرکز جامع خدمات سلامت حاجی مقصودی، خدمات مراقبت سلامت، مامایی، بهداشت حرفه ای، دندانپزشکی، بهداشت محیط، سلامت خانواده، سلامت روان، مشاوره تغذیه و واکسیناسیون به مردم ارائه می‌شود.

در آزمایشگاه مرجع و مرکز مشاوره خانواده حاجی مقصودی خدماتی مانند آزمایشگاه غربالگری نوزادان، تالاسمی، ژنتیک، تشخیص اعتیاد، مشاوره ژنتیک، مشاوره خانواده و آموزش های فردی و اجتماعی ارائه می‌شود.

  • بهره برداري از بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی خون و سرطان جنوب کشور

با حضور وزیر بهداشت، بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی میرزا محمد صادقیان فیروزآبادی و بانو در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی خون و سرطان جنوب کشور به بهره برداری رسید.

این بیمارستان در زمینی با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع و با ظرفیت 116 تخت بیمارستانی در 6 طبقه ساخته شده است.
بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی شامل بخش‌های غربالگری خون و سرطان، درمانگاه، اتاق عمل سرپایی، بخش مراقبت‌های ویژه و پیوند مغز و استخوان، خون و آنکولوژی بزرگسالان و اطفال، مرکز تحقیقات و بخش جراحی خون و آنکولوژی است.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 21، میلیارد تومان و با مشارکت فرزندان مرحوم صادقیان و بانو از خیرین بزرگوار حوزه سلامت، ساخته شده است.مرکز تحقیقات این بیمارستان، معتبرترین مرکز تحقیقات خون و سرطان خاورمیانه است.

  • بازدید وزیر بهداشت از پروژههای در حال ساخت بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهریز یزد

وزیر بهداشت پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در حسینیه اعظم مزویرآباد شهرستان مهریز یزد، از پروژه‌های توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) این شهرستان بازدید کرد.

بخش دیالیز این بیمارستان به همت حاج سید مصطفی حاجی میرزا از خیرین سلامت مهریزی در زمینی با زیربنای 1000 متر مربع با ظرفیت 12 تخت دیالیز در حال ساخت است.

طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز در زمینی با زیربنای 8 هزار متر مربع با ظرفیت 150 تخت، در حال ساخت است.

کد خبر 416942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha