پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخاب فیلم سینمایی «کیک» به عنوان نماینده پاکستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ با انتقاد برخی کارشناسان مواجه شد.

فیلم سینمایی کیک

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پاكستان تودي، نخستين تجربه كارگرداني عاصم عباسي اوايل سال جاري ميلادي در پاكستان به نمايش عمومي درآمد و به شدت از سوي كارشناسان و تماشاگران با استقبال مواجه شد. با اين حال نشستن زلفي بخاري روي صندلي تهيه‌كنندگي «كيك» شائبه‌هايي درباره شايستگي آن براي حضور در اسكار به وجود آورده است؛ چهره‌اي كه به شدت به عمران خان، نخست‌وزير جديد پاكستان نزديك است.

ريحام خان، روزنامه‌نگار و فيلمساز پاكستاني-بريتانيايي جزو نخستين كساني بود كه به انتخاب «كيك» براي حضور در اسكار واكنش نشان داد. او در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: «چه كسي مي‌گويد شما نمي‌توانيد كيك خودتان را بپزيد و بخوريد؟ زلفي بخاري دوست آقاي نخست‌وزير است و به همين دليل مي‌تواند فيلم خودش را به نمايندگي از پاكستان به اسكار بفرستد.» هر چند اين واكنش ريحام خان 45 ساله هم با واكنش‌هايي مواجه شد.

عدنان مالك، يكي از بازيگران «كيك» در پاسخ به توييت ريحام خان چنين نوشت: «يك ادعاي عجيب و ناعادلانه. چطور مي‌توان به انتخاب اعضاي محترم كميته اسكار سينماي پاكستان با جهان‌بيني‌هاي متفاوت سياسي چنين بي‌توجه بود؟ ضمن اينكه خود فيلم هم بسيار موفق بوده و در سايت گاردين چهار ستاره گرفته است.» از سوي ديگر، ميشا شافي و علي رحمان خان به عنوان دو چهره تاثيرگذار سينماي پاكستان از انتخاب «كيك» استقبال كردند.

پاكستان سال‌ها به آكادمي اسكار نماينده معرفي نمي‌كرد اما اين روند از سال 2013 شكسته شد و حالا فعالان صنعت سينماي پاكستان اميدوارند «كيك» نخستين نامزدي اسكار را براي آنها به ارمغان بياورد. رياست كميته انتخاب فيلم اسكاري پاكستان را شرمين عبيد-چينوي بر عهده دارد كه خودش دو بار در رشته مستند كوتاه برنده اسكار شده و يك جايزه امي هم در كارنامه دارد.

«كيك» داستان خانواده‌اي است كه اعضاي آن در گوشه و كنار دنيا زندگي مي‌كنند اما بيماري پدر و مادر سالخورده خانواده آنها را بار ديگر گرد هم مي‌آورد. آمنه شيخ و صنم سعيد، فوق‌ستاره‌هاي سينماي پاكستان نقش‌هاي اصلي فيلم را بازي كرده‌اند.

کد خبر 416907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha