همشهری آنلاین: دستور قضایی لازم برای حادثه برخورد اتوبوس با تانکر صادر شد همچنین اسامی ۱۹ تن از مجروحان این حادثه اعلام شده است.

تصادف

حوالی ساعت 23:30 شب گذشته، با برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حمل سوخت در آزاد راه نطنز-کاشان که از تهران به سمت کرمان در حرکت بود متاسفانه 19 نفر از مسافران این اتوبوس در دم جان باختند و 27 نفر مصدوم این حادثه به بیمارستان های کاشان، بادرود و اصفهان منتقل شدند؛ علت این حادثه به طور قطع اعلام نشده است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، احمد خسروی وفا - رییس کل دادگستری استان اصفهان در پی وقوع حادثه دلخراش برخورد اتوبوس مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد کرمان در حرکت بود و منجر به کشته شدن 19 نفر شد، گفت: دستورات قضایی لازم صادر گردیده و علت حادثه توسط افسران و کارشناسان راهنمایی و رانندگی که هم اکنون در محل حضور دارند، در دست بررسی است و پس از اعلام نظر قطعی کارشناسی اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

  • حال دو مصدوم برخورد تانکر با اتوبوس در اصفهان خوب است

فریدون عابدینی- مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص دو نفر از مصدومان انتقالی به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان، اظهار کرد: دو نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) انتقال داده شدند که از همان ابتدا عملیات بر روی آنها آغاز شد.

.وی افزود: یک خانم و یک آقا انتقال پیدا کرده اند که درصد سوختگی آنها 20 تا 25 درصد بوده است و حال هر دو این افراد مناسب است و مشکل خاصی ندارند

  • شناسایی نشدن هویت هیچ جسدی از حادثه اتوبوس نطنز-کاشان

رضا حاجی، آقاجانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نطنز،اظهار کرد:به علت وخامت حادثه و سوختگی اجساد تا این لحظه هویت هیچ جسدی شناسایی نشده است و نهادهای مرتبط با این موضوع در حال بررسی هویت اجساد هستند.

وی ادامه داد: آزاد راه نطنز به کاشان که حدود ساعت 23:30 شب گذشته در 5 کیلومتری بادرود بر اثر برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر حامل سوخت دچار مسدودی جزیی شده بود و باعث ایجاد ترافیک سنگینی شده بود، بازگشایی شد. با تلاش عوامل راهداری حوالی 4 صبح امروز این مسیر کاملا بازگشایی و پاکسازی شده و اکنون تردد در این مسیر بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رئیس اداره راهداری نطنز گفت: با توجه به فوت راننده اتوبوس و نامشخص بودن نحوه برخورد و چگونگی حادثه، فعلا علت حادثه نامعلوم است و تحقیقات از راننده تریلر زنده مانده است برای مشخص شدن موضوع ادامه دارد و بعد از کارشناسی صحنه حادثه علت آن مشخص خواهد شد.

  • علت اولیه تصادف مرگبار اتوبوس با تریلر در آزاد راه نطنز اعلام شد

سردار محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور نیز از اعزام تیم ویژه‌ای از کارشناسان پلیس راه به محل حادثه تصادف و حریق اتوبوس و تریلی در نطنز خبر داده و به ایسنا گفته همانطور که پیش از این اعلام شد، شب گذشته حوالی ساعت ۲۳:۱۵ یک دستگاه تریلی حامل گازوئیل با یک دستگاه اتوبوس حامل ۳۷ مسافر در کیلومتر ۱۲ محور بادرود نظنز برخورد کرد. در پی این حادثه اتوبوس و تانکر دچار حریق شدند و متاسفانه برابر آخرین آمار واصله به پلیس، تا کنون دست‌کم ۱۹ تن کشته و پنج تن مجروح شده اند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به این که اتوبوس از تهران به سمت کرمان و تریلی از اراک به سمت یزد در حال حرکت بودند، گفت: برخورد این دو وسیله از پهلو و به صورت هم مسیر بوده است که بر این اساس احتمالا تغییر جهت ناگهانی تریلی و قرارگیری در مسیر اتوبوس، علت این حادثه بوده است، اما علت قطعی حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

مصطفی جوادی مقدم، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفته تعداد قطعی کشته شدگان حادثه برخورد اتوبوس با تریلی 19 نفر است و دو نفر از مصدومان با سوختگی بیش از 50 درصد نیز به اصفهان منتقل شده اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تعداد مصدومان و کشته شدگان حادثه برخورد تانکر و اتوبوس، اظهار کرد: در این حادثه 19 نفر از هموطنان در محل حادثه جان خود را از دست داده‌اند. در این حادثه 27 نفر زخمی شده‌اند که دو نفر به دلیل سوختگی بیش از 50 درصد به بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان (ع)(سوانح سوختگی) منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: 6 نفر به صورت سرپایی در بیمارستان فاطمیه بادرود درمان شدند و بقیه مصدومان نیز به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شده اند. خوشبختانه در میان مصدومان بیمارستانی فوتی وجود نداشت و دلیل آمار 21 نفر انتقال دو بیمار به سوانح سوختگی اصفهان بوده است وگرنه تعداد قطعی کشته‌شدگان حادثه 19 نفر است.

  • تردد در محور تصادف به طور کامل برقرار شد

فرزاد دادخواه​، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز به ایسنا گفته، این حادثه ساعت 11:30 شامگاه گذشته (دوشنبه) نرسیده به تقاطع بادرود رخ داد که برخورد اتوبوس و تریلر حامل سوخت با یکدیگر منجر به آتش سوزی هر دو دستگاه شد و با توجه به اینکه کامیون در حال سوختن بود، مشخصات دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در خصوص دلیل این حادثه و تصادف که منجر به آتش سوزی شد، اظهار کرد: هنوز دلیل اصلی این حادثه مشخص نشده و پلیس‌راه در حال بررسی این تصادف است.

وی در خصوص وضعیت تردد در این مسیر گفت: با توجه به اینکه صحنه تصادف با آتش سوزی همراه بود، عبور سایر خودروها از مسیر انحرافی برقرار شد و ساعت 2 بامداد شب گذشته تردد به طور کامل در این محور برقرار شد.

روابط عمومی اورژانس کشور نیز اعلام کرده این اتوبوس مسافربری متعلق به شرکت تعاونی شماره هفت بوده که از تهران به کرمان در حال حرکت بوده است و در این منطقه بر اثر بی‌احتیاطی پس از برخورد از پشت با تانکر حمل سوخت، واژگون شده و در باند مخالف آتش گرفته است.

بر اساس اخبار اولیه اسامی ۱۹ تن از مصدومین اعزامی به مراکز درمانی بدین شرح اعلام شده است و شامل پیمان بادپر ۲۰ ساله، پژمان دوری ۲۲ ساله، طاهره پورمحمد حسینی ۳۳ ساله، امیرعباس جمالزاده ۶ ساله، مریم رازنهان ۴۰ ساله، مسلم محمدی ۳۲ ساله، شمس‌الله صافی‌زاده ۱۵ ساله، ابوالفضل جمالی‌زاده ۴۲ ساله، حمید زارع ۲۲ ساله، محمدعلی سلیمانی ۲ ساله، رضا میرکماندار ۲۲ ساله، محمدمهدی نمازیان ۱۶ ساله، محسن حسنی ۲۳ ساله، یاسین طاهری ۳۳ ساله، رضا رمضانی ۳۵ ساله، محمدعلی نمازیان ۱۹ ساله، طاها اناری ۱۵ ساله، علی سعیدی ۱۴ ساله، ایمان بهرامی ۲۶ ساله بوده است.

کد خبر 416831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha