همشهری آنلاین: یوساکو مائه‌زاوا که مالک بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین مُد در ژاپن است، پنج سال دیگر با موشک فضاپیمای اسپیس‌ایکس راهی سفر دور ماه می‌شود.

یوساکو مائه‌زاوا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين ميليارد 42 ساله ژاپني نخستين مسافر خصوصي شركت تحت مديريت ايلان ماسك است كه در 2023 راهي سفر فضا خواهد شد. بيگ فالكن راكت BFR موشكي است كه هنوز ساخته نشده اما قرار است مائه‌زاوا را با خودش به سفري فضايي ببرد. او كه مجموعه‌دار هنري هم هست، درباره سفر خود گفت: «اين روياي هميشگي من بود و سفر به ماه را انتخاب كردم. از هنرمندان هم مي‌خواهم در اين سفر با من همراه شوند.»

ماسك كه به دلايلي چون پخش تصاوير استفاده از ماريجوانا اين روزها به شدت تحت فشار افكار عمومي است، درباره برنامه بردن مسافران خصوصي به فضا و اهداف اين پروژه شركت اسپيس‌ايكس گفت: «سفر به فضا خطرهايي هم دارد كه پايان تمدن بشري مهم‌ترين آنهاست. ما بايد وارد ميدان شويم و در نخستين فرصت ممكن و هر چه زودتر پايه‌هاي يك تمدن چندسياره‌اي را بنيان نهيم.»

ماسك كه 47 سال پيش در پرتورياي آفريقاي جنوبي به دنيا آمده، سال گذشته از برنامه‌هاي خود براي طراحي يك فضاپيماي تازه خبر داد كه به شركت اسپيس‌ايكس اجازه مي‌دهد در كره ماه پايگاه بسازد. مستعمره كردن سياره مريخ و تجاري‌سازي سفر به هر نقطه از كره زمين در كمتر از يك ساعت ديگر برنامه‌هاي مدير جنجالي و پرحاشيه شركت تسلاست كه مي‌خواهد تا سال 2024 پروژه سفر به مريخ را آغاز كند.

کد خبر 416791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha