همشهری آنلاین: دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال ایران و السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی با تساوی به پایان رسید که استقلال دقایق زیادی را با یک بازیکن کمتر بازی کرد.

استقلال و السد

به گزارش مهر، تیم فوتبال استقلال که در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برابر السد شکست یک به ۳ را متحمل شده بود، از ساعت ۲۰:۳۰ امروز دوشنبه در دوحه به مصاف تیم السد رفت و در پایان به تساوی ۲ به ۲ رسید تا در مجموع ۵ بر ۳ بازنده و از دور مسابقات حذف شود.

روح الله باقری(۳۳) و مرتضی تبریزی(۴۹) برای استقلال گل زدند. اکرم عفیف(۲۷) و بغداد بونجاح(۹۱ - پنالتی) برای السد گل زدند.

استقلال که برای جبران نتیجه دیدار رفت انگیزه زیادی داشت از همان دقایق ابتدایی به فکر باز کردن دروازه السد بود. با این حال تا دقیقه ۱۵ نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه میزبان قطری ایجاد کند.

در دقیقه ۲۳ ارسال خطرناک السدی ها روی دروازه را بغداد بونجاح با ضربه سر به بالای دروازه سیدمهدی رحمتی زد تا جدی ترین خطر تیم میزبان ایجاد شود.

در دقیقه ۲۷ بازیکنان استقلال در کمند سرعت خط حمله السد گرفتار شدند و اکرم موفق شد دروازه رحمتی را باز کند.

در دقیقه ۳۳ روح الله باقری درون محوطه جریمه شوتی را روانه دروازه السد کرد که دروازه بان این تیم در دفع توپ مرتکب اشتباه شد تا گل نخست آبی ها به ثمر برسد و امیدهای این تیم برای ادامه بازی زنده بماند.

در دقیقه ۴۵ فرار روح الله باقری درون محوطه جریمه حریف با تاثیر دروازه بان السد روی او همراه بود که باقری اعتقاد به پنالتی داشت اما داور سنگاپوری چنین اعتقادی نداشت و دستور به ادامه بازی داد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم شفر دست به یک تعویض زد و صیادمنش را به جای را قائدی به میدان فرستاد.

در دقیقه ۴۹ استقلال به یک موقعیت خوب دست پیدا کرد که مدافعان حریف توپ را به کرنر فرستادند. این ضربه کرنر را فرشید اسماعیلی روی دروازه ارسال کرد که مرتضی تبریزی با ضربه سر دروازه السد را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۵۰ روزبه چشمی در دفع توپ مرتکب اشتباه شد و در حالی که از مهاجم حریف جا مانده بود به ناچار مرتکب خطا شد و کارت زرد دوم را از داور سنگاپوری دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا کار آبی ها برای ادامه بازی سخت تر شود.

در دقیقه ۵۶ اکرم عفیف در موقعیتی خوب توپ را به تیر عمودی دروازه استقلال زد. در این دقیقه سهرابیان به جای روح الله باقری وارد زمین شد.

در دقیقه ۷۰ آبی های ایران با وجود یک بازیکن کمتر تلاش زیادی کردند تا به دروازه السد نزدیک شوند و با زدن یک گل دیگر شرایط را به تساوی بکشانند اما کمبود یک بازیکن و دفاعا پرتعداد السد این اجازه را به شاگردان شفر نداد.

درحالی که استقلال در تلاش بود تا با وجود یک بازیکن کمتر گل سوم را به ثمر برساند، بازیکنان السد به بهانه مصدومیت خود را روی زمین می انداختند تا وقت بازی را تلف کنند.

دقایق پایانی با تلاش بیشتر استقلال همراه بود اما تیم السد در ضد حملات خطرناک بودند. در یکی از این ضد حملات بونجاح شوت محکمی را به سمت دروازه استقلال زد که رحمتی با پا توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۹۰ این دیدار السد در یک ضد حمله که توسط ژاوی طراحی شد در موقعیت گل قرار گرفت اما رحمتی مهاجم حریف را درون محوطه جریمه سرنگون کرد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند. این ضربه را بغداد بونجاح به گل دوم السد و گل تساوی تبدیل کرد تا استقلال از دور مسابقات حذف شود.

کد خبر 416782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha