همشهری آنلاین: رئیس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از درخواست ۱۰۶۷ نفر از استادان و مربیان فرهنگ و هنر متقاضی تدریس در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدنوید برکچیان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 370 متقاضی مربیگری و تدریس در گروه‌های آموزشی خانه‌های کودک، حسابداری، رایانه، زبان، علوم قرآن و حدیث و دستیاران آموزش در آزمون احراز صلاحیت شرکت کرده‌اند و 697 نفر نیز متقاضی شرکت در آزمون‌های احراز صلاحیت گروه‌های آموزشی دروس تقویتی، تجسمی، صناعی و سنتی، آفرینش خانگی، آموزش کودکان، مهارت‌های اجتماعی و فوریت پزشکی، بهداشت و تغذیه هستند که به نوبت فرایند آزمون‌های این گروه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 1638 مربی فعال در تمام گروه‌های آموزشی در حال تدریس در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران هستند و تاکنون بیش از 4500 مربی از این مرکز اعتبارنامه آموزشی دریافت کرده‌اند.

برکچیان درباره سامانه سينا هم چنين توضيح داد: تمام استادان، مربیان و مدرسانی که علاقه‌مند برگزاری دوره‌های آموزشی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ هستند یا از سوی این مراکز برای تدریس دعوت می‌شوند باید در سامانه سینا (سامانه یکپارچه نظام آموزشی شهر تهران) نام‌نویسی کنند تا پس از احراز صلاحیت آموزشی، اخلاقی و روانی در قالب مصاحبه حضوری و آزمون‌های مهارتی، اعتبارنامه آموزشی آنها از طریق سامانه سینا صادر ‌‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار همه مربیان و مدرسان مراکز فرهنگی باید گواهی عدم سوءپیشینه خود را در سامانه سینا ثبت کنند. ضمن اینکه مربیان گروه آموزشی کودک، در فرایند ثبت در سامانه سینا باید در آزمون‌های احراز سلامت روان شرکت و گواهی سلامت روان دریافت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و آموزش افزود: همچنین با ایجاد بانک اطلاعات استادان، مربیان و مدرسان در سامانه سینا، کارشناسان آموزش مناطق می‌توانند برا ساس نیاز و سرفصل‌های آموزشی، استادان و مدرسان را برای برگزاری دوره آموزشی انتخاب کنند. هدف از اجرای این طرح استفاده از استادان و مربیان حرفه‌ای، توانمند و باتجربه در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران است.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه سینا فرایند آموزش از زمان نام‌نویسی شهروندان تا مرحله اتمام دوره آموزشی، متمرکز شده و هر شهروند تهرانی در هر منطقه تهران که تنها یک‌بار در هر فرهنگسرا یا خانه فرهنگ برای شرکت در دوره‌های آموزشی نام‌نویسی کند، اطلاعاتش در سامانه سینا درج می‌شود و برای دوره‌های بعد نیاز به ورود اطلاعات اصلی ندارد و تنها دوره آموزشی را انتخاب می‌کند.

کد خبر 416723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha