همشهری آنلاین: معاون توسعه منابع و مدیریت وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌های بزرگ که اشغال تخت بالایی دارند و بیمارستان‌های نیمه‌تمام که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند به سرمایه گذاران خصوصی واگذار می‌شود.

بیمارستان

به گزارش وبدا، سید علی صدرالسادات، در کارگاه واگذاری با مشارکت عمومی- خصوصی و بررسی ظرفیت‌های آیین‌نامه تبصره 19 قانون بودجه در حوزه سلامت، بر ایجاد فرصت برای جلب مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت بهداشت، تاکید کرد. واگذاری خدمات سلامت به بخش خصوصی اولویت وزارت بهداشت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: نیاز است شاخص‌هایی برای تسهیل ورود بخش خصوصی در نظر گرفته شود.بیمارستان‌های شهرهای بزرگ، بیمارستان‌هایی با ظرفیت بالای 200 تخت، بیمارستان‌هایی که اشغال تخت بالایی دارند و بیمارستان‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و سرمایه‌گذار سریعتر می‌تواند پروژه را وارد چرخه بهره برداری کند، از جمله شاخص‌هایی است که می‌توان در این خصوص مد نظر داشت.

وی گفت: این وزارتخانه اقدامات متعددی در سطوح مختلف برای واگذاری امور به بخش خصوصی انجام داده و چه در آغاز پروژه‌های جدید و چه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از همکاری بخش خصوصی استقبال می کند.

صدرالسادات گفت: در حال حاضر با کمبود منابع دولتی مواجه هستیم و حتی اگر در این حوزه کمبودی هم وجود نداشت، تمرکز صرف بر منابع دولتی و بی‌توجهی به امکانات بخش خصوصی، منطقی نبود.

وی افزود: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته، بر اساس تجربیاتی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و کمیته‌های واگذاری در سه دهه گذشته وجود داشت، دستورالعمل جامعی برای تبصره 19 قانون بودجه سال 97 تهیه شد که از ظرفیت تمام قوانین بالادستی مورد نیاز در بحث واگذاری استفاده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار داشت: موفقیت در واگذاری امور به بخش خصوصی در شرایط اقتصادی فعلی کشور مورد اهتمام همه است، اما اراده‌ای جدی را می‌طلبد و باید با تاکید بر این موضوع در ارزیابی‌های سالانه، دانشگاهی که این ظرفیت را در خود ایجاد کرده است را متفاوت از دانشگاه علوم پزشکی دیگری که تلاشی در این خصوص انجام نداده، در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: وزیر بهداشت بر وجود برنامه‌ای مشخص برای واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید دارد و تشکیل کمیته‌های دانشگاهی و اهتمام معاونان توسعه دانشگاه‌ها به عنوان محور اصلی مد نظر است. دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با برنامه‌ای مشخص به این حوزه اجرا وارد شوند و به سمت بخش‌هایی برویم که برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد. باید تلاش کنیم گرهی از گره‌های موجود را باز کنیم تا اتفاقی عینی و جدی در عمل بیفتد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، کارنامه خوبی در واگذاری کارها به بخش خصوصی داریم، اما اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور عینی و واقعی به این حوزه وارد شوند و از این ظرفیت که دولت و مجلس فراهم کرده‌اند، به خوبی استفاده شود، توفیق بسیار بیشتری حاصل می‌شود.

کد خبر 416662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha