همشهری آنلاین: مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: مشکلی در تامین تجهیزات‌پزشکی بیمارستان‌ها وجود ندارد.

تجهیزات پزشکی

دکتر رضا مسائلی در گفتگو وبدا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: تجهیزات پزشکی در کشور توسط 2200 شرکت وارد کننده، 6100 کمپانی تولیدکننده بین‌المللی که ممیزی علمی و فنی وزارت بهداشت را پشت سر گذاشته و همچنین بیش از 1000 شرکت تولیدکننده داخلی تامین می‌شود.

دکتر مسائلی با بیان اینکه در کشور بیش از 280 هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی وجود دارد، افزود: اینکه گفته شود در یک مرکز درمانی، تجهیزات پزشکی در دسترس نیست، عبارت دقیقی نیست؛ چراکه وزارت بهداشت از ابتدای امسال، برنامه ریزی های لازم برای تامین تجهیزات پزشکی از طریق محصولات وارداتی و تولید داخلی را انجام داده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، یادآور شد: تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور تحت نظارت و پایش جدی وزارت بهداشت قرار دارد و در این زمینه نیز دستگاه های نظارتی در زمینه نظارت بر بازار تجهیزات پزشکی و برخورد با متخلفان، فعالیت دارند.

وی یکی از اقدامات وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر را راه انداری سامانه مدیریت تجهیزات پزشکی بر روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در این سامانه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها درخصوص تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود در بستر وب، اطلاعات را به صورت روزانه وارد می‌کنند و پس از تحلیل اطلاعات، تصمیم‌گیری در این زمینه انجام می‌شود.

مسائلی تاکید کرد: براساس دستورالعمل معاونت درمان وزارت بهداشت، هیچ یک از مراکز درمانی در کشور، حق ارجاع بیماران برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از این مراکز را ندارند و مردم در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.

وي گفت: وزارت بهداشت برای کنترل عفونت بیمارستانی، راهنماهای بالینی و پروتکل‌های درمانی بسیاری دارد و عفونت‌های بیمارستانی به صورت جدی و براساس استانداردها، کنترل و پایش می‌شود.

مسائلی اظهار داشت: وزارت بهداشت در زمینه کنترل عفونت‌های بیمارستانی نه تنها در سطح ملی و منطقه ای بلکه در سطح بین‌المللی از نظر رعایت استانداردها، در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

کد خبر 416653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha