یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارک فناوری پردیس معاونت علمی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی یک شرکت میزبان ۳۰۰ محقق این شرکت خواهد بود.

پارک فن‌آوری پردیس

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون بیش از ۱۹۰۰ درخواست عضویت در حوزه‌های مختلف به پارک فناوری پردیس معاونت علمی واصل شده و از این میان چندین واحد فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک ایجاد و مستقر کنند.

سه مدل برای عضویت وجود دارد. مدل اول ویژه شرکت‌های نوپا، صاحبان ایده و طرح است که شرکت‌ها می‌توانند به مرکز رشد فناوری نخبگان درخواست داده و سپس طرحشان داوری و به عضویت پارک در بیایند. مدل دوم، درخواست شرکت‌ها برای عضویت در بخش‌های استیجاری پارک است.

معمولاً از این فرصت، شرکت‌های متوسطی که نیاز به فضای بزرگ‌تر یا توان خرید زمین ندارند، استفاده می‌کنند و مدل سوم، عضویت در بخش‌های اراضی است که بعد از ارزیابی و تأییدیه گرفتن از پارک، شرکت‌ها می‌توانند زمینی را به تملک خود درآورده و پس از ساخت در آن مستقر شوند.

در همین راستا مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین به یک شرکت با حضور مدیرکل امور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و کارشناسان دو مجموعه برگزار شد.

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در پارک

ابراهیم حسین نژاد مدیرعامل این شرکت گفت: در ابتدا ۵۰۰ متر، فضای استیجاری در پارک داشتیم و هم اکنون بعد از اقدامات اولیه توانستیم ۵ هزار متر زمین خریداری کرده که حدود ۸ هزار متر فضای اصلی ساختمان است.

وی با اشاره به تعداد کارکنانی که به پارک خواهند آمد، گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت به این محیط منتقل‌شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا اتمام پروژه یعنی در حدود ۱۸ ماه دیگر ۲۰۰ نفر دیگر از محققان به پارک منتقل شوند.

حسینی نژاد به سرمایه‌گذاری انجام شده در پارک اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت ساختمان و همچنین حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت دیتاسنتر باید سرمایه‌گذاری کنیم که در مجموع شرکت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز در پارک سرمایه‌گذاری می‌کند.

کد خبر 416530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha