همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در نیمه غربی و شمالی کشور طی دو روز آینده خبر داد و گفت: طی امروز (شنبه ۲۴ شهریور) و فردا در نوار شرقی کشور به ویژه شهر زابل وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار سیستان و بلوچستان

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: تا روز سه‌شنبه (27 شهريور) دمای هوا در مناطق غربی و شمالی کشور گرمتر می‌شود و نسبت به روز گذشته نیز افزایش دما خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه افت دما خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: هوا به دلیل عبور موجی از دو روز گذشته در نوار شرقی کشور نسبتا معتدل و به طور نسبی خنک‌تر است، اما در غرب، مرکز و جنوب کشور دمای هوا بالاست و انتظار داریم امروز و فردا در شرق کشور نیز شاهد روند گرم شدن هوا باشیم.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه به تدریج در نوار شمالی کشور شامل شمال آذربایجان‌ها و شمال کشور شاهد افت دما خواهیم بود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق به طور نسبی دمای معتدلی در این مناطق خواهیم داشت.

وظیفه با بیان اینکه بارش باران در روزهای آینده و تا پایان هفته در کشور پیش‌بینی نمی‌شود، ادامه داد: طی امروز ( شنبه 24 شهريور) و فردا نوار شرقی کشور به ویژه شهر زابل وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به دمای هوای تهران گفت: امروز نسبت به روز گذشته افزایش دما را در تهران پیش‌بینی می‌کنیم. اما از روز سه‌شنبه شاهد کاهش دما در حد یک الی دو درجه خواهیم بود. کمینه دمای تهران امروز صبح 22 درجه بوده و بیشینه دمای آن 33 درجه پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 416507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha