شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار افرادی که بیش از صد سال عمر می‌کنند در ژاپن رو به افزایش است.

japan

هم‌اکنون حدود ۷۰ هزار ژاپنی هستند که سن‌شان صد سال یا بالای صد سال است. راز طول عمر ژاپنی‌ها تغذیه سالم، طب پیشرفته و رشد آگاهی نسبت به سلامتی است.

ژاپن را می‌توان کشور صد سالگان نام نهاد. وزارت بهداشت و سلامتی ژاپن اعلام کرده است که هم اکنون در این کشور ۶۹ هزار و ۷۸۵ نفر زندگی می‌کنند که سن‌شان صد سال یا بیش از آن است. این اگرچه رکوردی جدید است اما چندان هم عجیب و غافلگیرکننده نیست.

چون شمار افراد صد سال به بالا در ژاپن از ۴۸ سال پیش تا کنون مدام در حال افزایش بوده است. میانگین سن زنان در ژاپن ۸۷،۳ سال است. مردان در این کشور به طور متوسط ۸۱،۱ ساله می‌شوند.

چرا ژاپنی‌ها عمری طولانی دارند؟ مهم‌ترین دلایل آن عبارتند از غذاهای این کشور که به طور معمول و سنتی سالم هستند، پیشرفت در علم پزشکی و افزایش آگاهی مردم این کشور درباره راه و رسم سلامت زیستن.

در سال جاری ۲۰۱۸ شمار افرادی که صد سال یا بیشتر دارند دو هزار و ۱۴ نفر بیشتر از سال گذشته است. زنان ۸۸،۱ درصد افراد صد سال و صد سال به بالا را تشکیل می‌دهند.

سالمندان در جامعه ژاپن از جایگاه و احترام خاصی برخوردارند. دوشنبه آینده، ۱۷ سپتامبر، روز قدردانی از سالمندان در این کشور است.

کد خبر 416485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha