جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

خبر: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کمبود بنزین سوپر را رد کرد و افزود: بنزین به میزان کافی وجود دارد؛ البته امکان دارد یک جایگاهی بنزین سوپر کافی نداشته باشد اما کمبود بنزین سوپر در بعضی از جایگاه‌ها مقطعی است.

 

نقد: گذری بر جایگاه‌های عرضه سوخت در شهر تهران نشان می‌دهد در اکثر قریب به اتفاق این جایگاه‌ها از عرضه بنزین سوپر خبری نیست و عملا مشتریان قید خرید این نوع بنزین را زده‌اند. همچنین برخی جایگاه‌‌‌داران خوش‌انصاف برای جلوگیری از اتلاف وقت مردم با نصب پارچه‌نوشته این موضوع را به مشتریان گوشزد می‌کنند.

با این روند مشخص نیست وزیر نفت و مسئولان شرکت پالایش و پخش که با گذشت 3 ماه از بروز این معضل هنوز هم در حال تکذیب یا تلطیف اخبار مرتبط با کمبود مقطعی بنزین در برخی شهرهای شمالی و جنوبی و عرضه نشدن بنزین سوپر در اغلب جایگاه‌های عرضه سوخت هستند، آمار دقیقی از این نوع سوخت در سطح کشور ندارند یا اینکه برای سوختگیری خودروهایشان به جایگاه‌های عرضه بنزین مراجعه نمی‌کنند؟

این شیوه برخورد از بیژن نامدار زنگنه به‌عنوان شیخ‌الوزرای کابینه دولت تدبیر و امید بعید به‌نظر می‌رسد. متأسفانه وزیر پرکار و موفق نفت باید واقعیت «نبود» و نه «کمبود» بنزین سوپر را در جایگاه‌های عرضه سوخت بپذیرد زیرا این موضوع واقعیتی ملموس برای مصرف‌کنندگان است و به‌نظر می‌رسد انکار، سکوت یا وعده رفع مشکلات تولید بنزین در پالایشگاه‌ شازند، آنقدر تکرار شده که دیگر افکار عمومی پذیرای آن نیست.

شیخ الوزرای کابینه قطعا در جریان است که روی دیگر نبود بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت، خسارات وارد شده به برخی خودروهایی است که مالکان آنها به استفاده از این نوع سوخت ملزم هستند. رواج پدیده اکتان‌فروشی (اکتان‌های غالبا تقلبی) در جایگاه‌های عرضه سوخت و افزایش میزان آلایندگی هوا به‌دلیل جایگزینی بنزین معمولی با بنزین سوپر هم روی دیگر ماجراست.

با این شرایط مقطعی‌خواندن کمبود بنزین سوپر و محدودکردن آن به برخی جایگاه‌های عرضه سوخت به‌معنای آن است که یا مسئولان شرکت پالایش و پخش آمار و اطلاعات دقیقی از ماجرای نبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها به وزیر نفت ارائه نمی‌کنند یا اینکه احتمالا جایگاه‌های عرضه سوخت نزدیک مناطق مسکونی مسئولان مشکلی برای تأمین و عرضه بنزین سوپر ندارند که در این صورت بهتر است نشانی این جایگاه‌ها را به سایر متقاضیان استفاده از بنزین سوپر هم ارائه دهند.

کد خبر 416407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha