همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره مرگ دختر بچه سه‌ساله‌ای که گفته می‌شد به دلیل عدم پذیرش در یکی از بیمارستان‌ها فوت شده،‌ توضیح داد.

وزارت بهداشت

دکتر علیرضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر «مرگ غم انگیز زهرای سه ساله»، گفت: دختر بچه سه ساله‌ای به نام زهرا ساعت 23:45 دقیقه روز دهم شهریور ماه با علائم تب، اسهال و استفراغ و بی‌حالی که ضرورت به بستری در بخش اورژانس داشت، به یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی شهر تهران مراجعه می‌کند. پزشک متخصص اطفال حاضر در بیمارستان برای وی تقاضای آزمایش خون و ادرار کرده و جواب آزمایشات، عفونت را نشان می‌دهد.

وی افزود: سپس در دفترچه تامین اجتماعی بیمار دستور بستری در بخش اطفال و با تشخیص اسهال و استفراغ و افزایش گلبول‌های سفید صادر می‌شود. پس از مراجعه پدر این کودک به بخش در حالی که بیمار در آغوش پدر کاملا بی‌حال بوده است، اما به دلیل عدم وجود تخت خالی به پدر گفته شده باید صبر کند. در این زمان به دلیل آشفتگی پدر بیمار، مداخله انتظامات صورت می‌گیرد و والدین بیمار به همراه بیمار بیمارستان را ترک می‌کنند.

عسگری ادامه داد: این خانواده در ساعت شش صبح با علامت تشنج کودک به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه می‌کند که بلافاصله بیمار اینتوبه شده و در اتاق احیاء که از امکانات مناسب برخوردار بوده با تشخیص احتمالی آنسفالیت و سپسیس، بستری می‌شود. در اینجا ویزیت فوق تخصص برای کودک انجام شده و به دلیل نیاز به خدمات فوق تخصصی کودکان در ساعت 16 بعد از ظهر طی هماهنگی‌های انجام شده، همراه با تیم مراقبتی به مرکز طبی کودکان اعزام و در ساعت 17:20 وارد بخش مراقبت‌های ویژه کودکان می‌شود. متاسفانه علی‌رغم اقدامات درمانی انجام شده توسط کادر درمانی، دو ساعت بعد کودک به دلیل وخامت حال فوت می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: پس از انتشار این خبر تیم نظارت وزارت بهداشت در بیمارستان‌های مختلفی که بیمار در آن بوده است، حضور یافته و تمام فرایندها و رخدادها را مورد بررسی قرار داده‌اند که این اقدامات تا حصول نتیجه و اصلاح فرایندها و مداخلات لازم و احقاق حقوق قانونی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 416263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha