چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روایت زندگی زنی یونانی در ترکیه به نمایندگی از یونان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار نود و یکم شرکت می‌کند.

نماینده یونان در اسکار ۲۰۱۹

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «پوليكزني» سومين تجربه كارگرداني دورا ماشكلاونو و داستان زني به همين نام است كه در 12 سالگي از خانواده و برادر كوچك‌ترش جدا مي‌شود تا يك زندگي تازه را در استانبول آغاز كند. او در تركيه درس مي‌خواند، به بلوغ مي‌رسد و عاشق مي‌شود اما پس از 15 سال وقتي يك ارث بزرگ به پوليكزني مي‌رسد، همه چيز از جمله رفتار مردم رنگ و بويي ديگر مي‌گيرد.

«پوليكزني» زمستان سال گذشته در يونان به نمايش عمومي درآمد و اوايل سال جاري ميلادي در جشنواره فيلم مديترانه‌اي تتوان جايزه بزرگ هيات داوران را برد. فيلم‌هاي يونان در 90 دوره پيشين مراسم اهداي جايزه اسكار پنج بار نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان شده اما هرگز آن را نبرده‌اند. آخرين نماينده يونان در ميان نامزدها «دندان نيش» يورگس لانتيموس در 2010 بود.

سينماي پاراگوئه هم امسال با فيلمي به اسكار مي‌رود كه زمستان گذشته در جشنواره برلين برنده سه جايزه شد. «وارث‌ها» نخستين تجربه كارگرداني مارچلو مارتينتسي است كه آنا برون براي بازي در آن جايزه خرس نقره‌اي بهترين بازيگر زن را به دست آورد و دو جايزه ديگر هم به مارتينتسي رسيد؛ بهترين فيلم اول و جايزه فيلم برگزيده منتقدان فيپرشي.

«وارث‌ها» داستان زني است كه 30 سال از عشق خود دور مي‌افتد و جزو پرافتخارترين فيلم‌هاي تاريخ سينماي پاراگوئه به شمار مي‌رود؛ كشوري در آمريكاي جنوبي كه براي سومين بار در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان مراسم اهداي جوايز اسكار شركت مي‌كند و طبعا هنوز افتخاري كسب نكرده است.

کد خبر 416236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha