همشهری آنلاین: در حالی‌ که اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران با دور جدیدی از تهدیدات تعرفه‌ای که مناقشات تجاری آمریکا-چین را تشدید می‌کند، کاهش یافته است، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه خود افت کردند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز چهارشنبه بيست و يكم شهريورماه، در حالی‌ که اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران با دور جدیدی از تهدیدات تعرفه‌ای که مناقشات تجاری آمریکا-چین را تشدید می‌کند، کاهش یافته است، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه خود افت کرد.

تاجران پیش‌بینی می‌کنند پس از رشد بازارهای وال‌استریت در معاملات دیشب، شاخص‌های اروپایی امروز بدون تغییر یا در مقادیری بالاتر باز شوند. فوتسی انگلیس بدون تغییر کار خود را شروع می‌کند، در حالی‌ که داکس آلمان ۰.۱۵ درصد و کاک فرانسه ۰.۲۵ درصد بالاتر، کار خود را آغاز خواهند کرد.

گستره‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، بدون سهام ژاپن، ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح از جولای ۲۰۱۷ تاکنون رسید.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ، ۰.۴ درصد افت کرد و کامپوزیت شانگهای ۰.۳ درصد پایین آمد.

شاخص نیکی ژاپن ۰.۴ درصد نزول کرد و سهام استرالیا ۰.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی هم با افتی ۰.۳ درصدی روبرو شد.

حال‌ و هوای بازارها با افزایش تنش‌های لفظی بین مقامات چین و آمریکا که مناقشات تجاری دو طرف را تشدید کرده است، افت کرد و توجه به دارایی‌های ریسکی‌تر (سهام) را کاهش داد.

با این حال هنوز بازارها از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ این در حالی است که در معاملات دیشب وال‌استریت جهش سهام اپل، بخش تکنولوژی را بالا آورد و افزایش ۲ درصدی قیمت‌های نفت، سهام مرتبط با انرژی را تقویت کرد.

در بازار ارز، دلار ۰.۱ درصد در برابر سبد ارزهای مهم جهان تضعیف شد و به نرخ ۹۵.۱۷۴ واحد رضایت داد.

کد خبر 416230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha