سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری انلاین: جوایز سالانه امی دو جایزه خود را به آنتونی بوردین شخصیت تلویزیونی و جهانگرد معروف اختصاص داد که چندی پیش به زندگی خود پایان داد.

آنتونی بوردین

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جوایز هنرهای خلاق امی ۲۰۱۸، دو جایزه بهترین نویسندگی غیرداستانی برای سریال تلویزیونی و بهترین سریال اطلاعاتی را برای دهمین فصل از مجموعه تلویزیونی آشپزی ـ جهانگردی بخش‌های ناشناخته به آنتونی بوردین مجری و سازنده درگذشته این مجموعه اختصاص داد.

این مجموعه تلویزیونی علاوه بر دو جایزه برای آنتونی بوردین سه جایزه فنی دیگر را نیز دریافت کرد. بوردین پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ چهار جایزه پیاپی امی برای فصل‌های قبل مجموعه بخش‌های ناشناخته دریافت کرده بود.

مجموعه بخش‌های ناشناخته که شامل سفر آنتونی بوردین به فرهنگ‌ها و کشورهای کمتر شناخته شده و تست کردن غذاهای محلی می‌شد در سال ۲۰۱۴ جایزه معتبر پیبادی را نیز به پاس دستاورد برجسته و خدمات عمومی شایسته برای بوردین به ارمغان آورد. این شخصیت تلویزیونی برای اجرای مسابقه تلویزیونی Taste در شبکه ABC امریکا نیز چندین بار نامزد دریافت جایزه امی شده بود.

آنتونی بوردین اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی با انتشار کتاب پرفروش آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم به شهرت رسید و نخستین برنامه تلویزیونی خود را در سال ۲۰۰۲ شبکه تلویزیونی فود نت‌ورک به روی آنتن برد و سپس در سال ۲۰۰۵ به شبکه تلویزیونی تراول پیوست.

وی از سال ۲۰۱۳ به شبکه سی‌ان‌ان پیوست و ساخت مجموعه معروف بخش‌های ناشناخته را آغاز کرد و به معرفی غذاهای مناطق مختلف جهان می‌پرداخت. بوردین در سال ۲۰۱۴ و برای ساخت بخش‌هایی از این برنامه تلویزیونی به ایران و شهر اصفهان نیز سفر کرده بود.

وی در تاریخ ۸ ژوئن امسال و در حالی که برای ساخت قسمت جدید از فصل یازدهم مجموعه تلویزیونی محبوب بخش‌های ناشناخته در فرانسه به سر می‌برد در هتل محل اقامتش به زندگی خود پایان داد.

کد خبر 416107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha