همشهری آنلاین: معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای کنترل کانون‌های بحران گرد و غبار تاثیرگذار بر ایران وارد عمل می‌شود.

فائو برای کنترل کانون‌های بحران گرد و غبار وارد عمل می‌شود

به گزارش ايرنا، ناصر حیدری پور روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی هماهنگی و هم‌اندیشی امور مراتع کشور در مشهد گفت: 70 تا 80 درصد منشا گرد و غبار در ایران منابع و کانون‌های خارجی است که در این زمینه همه کشورهای منطقه باید مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا مسئولان فائو برای تهیه و تدوین سند همکاری منطقه‌ای در حوزه بیابان‌زدایی و بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای منطقه در این زمینه، مهر امسال به ایران سفر می‌کنند.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: با توجه به این که گرد و غبار موجود در ایران متاثر از کشورهای افغانستان، ترکمستان، عراق، سوریه و اردن است، مشارکت جدی کشورهای منطقه و مداخله یک سازمان بین‌المللی واسط برای مدیریت این وضعیت ضرورتی بود که با موافقت فائو محقق شد.

وی افزود: هم اکنون در زمینه کانون‌های فرسایش بادی بحرانی در کشور چند اولویت داریم که شامل خوزستان، دشت سیستان، ارومیه و جنوب کرمان در جازموریان و ریگان بم می‌باشد.

حیدری‌پور اظهار داشت: سطح کانون‌های تحت تاثیر فرسایش بادی در ایران 32 میلیون هکتار و کانون‌های بحرانی و فوق بحرانی هفت میلیون و 700 هزار هکتار است.

وی گفت: ایران از نظر سطح کانون‌های فرسایش بادی دارای رتبه پنجم در منطقه است اما تحت تاثیر کانون‌های فرسایش بادی دیگر مناطق قرار دارد.

کد خبر 416067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha