مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در اماکن مذهبی و عمومی محلات ۱۴ گانه منطقه ۱۹ اجرا می‌شود.

کارگاه‌های معرفت حسینی و ده‌ها عنوان برنامه فرهنگی مذهبی در جنوب پایتخت اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر افزود: همچون سنوات گذشته امسال نیز با همکاری پایگاه های بسیج مساجد،هیات مذهبی مستقر درمنطقه مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان کربلا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری اداره فرهنگی این معاونت با هیأت های مذهبی تکایا وارائه خدمات فرهنگی در این ایام گفت: دردهه اول ماه محرم برنامه هایی از جمله سیاهپوش کردن مساجد و نمازخانه ها و فضا سازی محله متناسب با ماه محرم،‌ نصب پوستر و احادیث مرتبط با عاشورا،‌ سخنرانی مذهبی بین نمازهای روزانه توسط ائمه جماعت همراه با ذکر توسل، اجرای برنامه های عزاداری در شامگاه ها همراه با خواندن زیارت عاشورا پیش بینی شده است.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: برگزاری کارگاه های معرفت شناسی با هدف آشنایی با قیام امام حسین (ع) و فرهنگ سازی و آداب و رسوم در ماه محرم ویژه شهروندان در سرای محلات شریعتی جنوبی و شریعتی شمالی، عبدل آباد، خانی آباد نو جنوبی برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه خاطر نشان کرد: مراسم مداحی، سینه زنی و سخنرانی در مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق خانی آباد جنوبی، بوستان امام خمینی محله نعمت آباد و پارک 22 بهمن در محله خانی آباد نو برگزار می شود.

این مسئول برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی در سرای محله شریعتی جنوبی، شریعتی شمالی، نمایشگاه کتاب درسرای محلات سطح منطقه، اجرای برنامه شیرخوارگان در سرای محله شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی، توزیع غذای نذری و برپایی ایستگاه های صلواتی و ...را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام در نواحی و محلات این منطقه عنوان کرد.

معاون شهردار منطقه برکوشش تمام حوزه فرهنگی این معاونت در اجرای موثرترین برنامه های فرهنگی و مذهبی در این ایام تأکید کرد.

کد خبر 416052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha