همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال تصمیم دارد برای ارتقاء ورزش بسکتبال به تقویت بسکتبال سه‌نفره بپردازد و همچنین بنا دارد بازی‌ها را از طریق اینستاگرام پخش مستقیم کند.

بسکتبال

به گزارش خبرنگار ایسنا، رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال امروز(18 شهریور) در مجمع انتخابات ریاست هیات بسکتبال استان کرمانشاه از تلاش برای توسعه بسکتبال سه نفره خبرداد و گفت: در حال حاضر در بخش همگانی کردن رشته بسکتبال، روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بسکتبال سه نفره می‌تواند تاثیرگذار در بسکتبال ایران باشد و خلاء‌های آن را جبران کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه برای توسعه بسکتبال سه نفره در مدارس برنامه ریزهایی کرده‌ایم، گفت: یکی از مشکلات بزرگ تیم‌های ملی ما عدم توانایی مبارزه رودروی بازیکنان در زمین است که بسکتبال سه نفره قابلیت آموزش آن را دارد.

وی همچنین تقویت استان‌ها را از دیگر رویکردهای فدراسیون بسکتبال عنوان کرد و افزود: روسای هیات‌هایی که بتوانند شرایط مطلوبی را برای بسکتبال استان خود برنامه‌ریزی و در آن تغییرات مثبتی ایجاد کنند را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

طباطبایی با بیان اینکه هیات‌های استانی نباید مدام منتظر تزریق بودجه و ارسال برنامه از بالا باشند، افزود: متاسفانه این موضوع یک نگاه سنتی است که در کل جامعه وجود دارد. درحالی که در بحث بودجه تنها 10درصد از کل بودجه فدراسیون به استان‌ها تعلق می‌گیرد که برای هر استان تقریبا معادل هشت میلیون تومان می‌شود، لذا هیات‌های هر استان باید بتوانند با تعامل با ادارات کل ورزش و جوانان خود نسبت به جذب اعتبار اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هیات‌های استانی باید توانمندی‌های خود همچون وجود بازیکنان شاخص ملی پوش را به عنوان برند معرفی کنند تا امکان جذب اسپانسر را داشته باشند، همانند کاری که فدراسیون درحال حاضر انجام می‌دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین درخصوص پخش برخی از مسابقات بسکتبال از رسانه ملی نیز عنوان کرد: تعامل خوبی با صداوسیما داریم، اما تلاش می‌کنیم با طراحی و بروز کردن سایت و اینستاگرام فدراسیون بتوانیم مسابقات را از این طریق برای علاقمندان پخش و وابستگی خود را به صداوسیما کم کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه از بسکتبال کرمانشاه به خوبی شناخت دارد، افزود: از جمله معضلات بسکتبال کرمانشاه وجود چنددستگی در آن است که باید این موضوع را با اتحاد، همدلی و انسجام حل کرد، چراکه بسکتبال این استان گذشته درخشانی دارد که انتظار داریم احیاء شود.

طباطبایی همچنین تصریح کرد: استان‌ها در بحث منابع انسانی همچون تعداد مربی، داور و بازیکن نیازسنجی علمی داشته و مشکلات خود را به فدراسیون منعکس کنند، هرچند که بسیاری از مسائلی که هیات‌های استانی به فدراسیون منتقل می کنند در داخل استان قابل حل بوده و احتیاج به انتقال به بالا ندارد.

کد خبر 415916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha