یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب علم و دین در جست و جوی حقیقت تالیف جان پوکینگهورن که توسط میلاد نوری و رسول رسولی پور ترجمه شده است.

علم و دین در جست و جوی حقیقت

چالش علم و دين ازجمله چالش‌هاي الاهيات جديد محسوب مي‌شود موضوعي كه البته از منظر تاريخي به دوران رنسانس باز مي‌گردد.اين چالش به طوري كلي پنج كلان روايت را شامل مي‌شود. از اين كه علم و دين دو حوزه معرفتي جدا از هم هستند تا اينكه مكمل يكديگر يا متضاد هم هستند.از منظر ديگر اما علم و دين دو جست و جو گر حقيقتند كه مي‌كوشند گزاره‌هايي براي توضيح جهان و پديده‌هاي آن بيابند. در دوران معاصر به واسطه پيشرفت‌هاي خيره كننده علمي و نظريه‌هاي مختلفي كه گاه در تضاد با رويكردهاي ديني نيز قرار مي‌گيرند مي‌توان گفت رابطه علم و دين دستخوش چالشهاي متوع و متفاوت‌تري شده است .

كتاب علم و دين در جست و جوي حقيقت تاليف جان پوكينگهورن كه توسط ميلاد نوري و رسول رسولي پور ترجمه شده است.تلاشي علمي توسط يكي از مشهور ترين انديشمندان الاهيات جديد درباره اين چالش مهم الاهياتي است .وي كه متخصص فيزيك رياضياتي دانشگاه كمبريج است از سال 1982 به كسوت كشيشي در آمده و عمده‌ترين موضوعات مورد علاقه تحقيقش رابطه علم و الاهيات بوده است .

پوكينگهورن كه در كنار آرتور پيكاك و يان باربور از مشهورترين انديشمندان در زمينه مسائل مربوط به رابطه علم و دين است در اين كتاب به چالشي ترين مسائل مربوط به تعاملات علم و دين در دوران معاصر پرداخته است .

كتاب علم و دين در جست و جوي حقيقت كه توسط نشر حكمت در 135 صفحه منتشر شده در 4 بخش تحت عنوان حقيقت و فهم،درس هايي ازتاريخ،بينش هايي از علم و علم و الاهيات در زمينه تعاملي به چالش هاي مختلف اين ارتباط پردامنه و پر حاشيه پرداخته است .

کد خبر 415845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha