همشهری آنلاین: بر اساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، شهروندان آلمان از سیاست‌های ترامپ بیش از هر چیز دیگر واهمه دارند. حدود۷۰ درصد آلمانی‌ها معتقدند که سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا جهان را به مخاطره می‌افکند.

نتایج یک نظر سنجی | آلمانی‌ها از سیاست ترامپ بیش از هر چیز هراس دارند

به گزارش دويچه وله، بر اساس یک نظرسنجی که توسط یکی از بزرگترین موسسات بیمه آلمان (R+V) صورت گرفته، نگرانی اصلی مردم این کشور ناشی از مسائل سیاسی است و مردم کمتر دغدغه اقتصادی و مالی دارند.

این نظرسنجی که بخشی از پژوهش‌های طولانی این موسسه پیرامون "ترس آلمانی‌ها" به شمار می‌آید، نشان می‌دهد که ۶۹ درصد مردم این کشور از سیاست‌های دولت ترامپ بیش از هر چیز دیگر وحشت دارند.

به باور این شهروندان، سیاست‌های خارجی دونالد ترامپ باعث خطرناک‌تر و ناامن‌تر شدن جهان خواهد شد. در این نظرسنجی که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال جاری صورت گرفته است، بیش از ۲۳۰۰ شهروند آلمانی که بیش از ۱۴ سال سن داشتند، شرکت کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که موسسه بیمه یاد شده کار نظرسنجی پیرامون ترس و نگرانی‌های آلمانی‌ها را ۱۶ سال پیش آغاز کرد و از آن پس به طور مرتب نتایج این نظرسنجی را منتشر می‌کند.

  • نگرانی از سیاست مهاجرپذیری

نگرانی مردم نسبت به اینکه دولت آلمان قادر به فائق آمدن بر چالش مهاجران نباشد، سیری صعودی داشته است. سایت "اشپیگل‌آنلاین" که بخشی از نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده نوشته است که نگرانی مردم از بابت مشکلات برخاسته از سیاست‌های مهاجرپذیری دولت آلمان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

گزارش این نظرسنجی که بر روی خروجی آنلاین موسسه بیمه یاد شده منتشر شده است از آن حکایت دارد که ۶۳ درصد مردم آلمان از بابت ناکارآمدی سیاست مهاجرپذیری و مشکلات مهاجران واهمه دارند.

نتایج این نظرسنجی در عین حال حکایت از آن دارد که ۵۹ درصد مردم آلمان از بابت احتمال وقوع حملات تروریستی وحشت دارند. به این ترتیب، وحشت مردم این کشور از سیاست‌های دولت ترامپ بیش از موضوع مهاجران و حملات‌ تروریستی است.

نگرانی مردم از بابت تاثیرات بحران بدهی‌های مالی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر افزایش مالیات‌ها در آلمان در رده‌ی ششم قرار دارد. در لیست ۷ نگرانی مردم آلمان که در این پژوهش منتشر شده، این تنها دغدغه غیرسیاسی مردم این کشور به شمار می‌آید. وحشت از اوج گرفتن راست‌گرایی و خارجی‌ستیزی نیز باعث نگرانی ۵۷ درصد مردم آلمان شده است.

کد خبر 415643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha