همشهری آنلاین: روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای شرکت در نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه وارد تهران شدند.

روسای جمهور ایران ترکیه روسیه

به گزارش ايسنا، نشست سه جانبه تهران قرار است عصر امروز ( 16 شهريور) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه برگزار شود.

این نشست در آستانه اقدام ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از دست تروریست‌ها برگزار می‌شود. ادلب یکی از مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه است که در حال حاضر خارج از حاکمیت دولت این کشور قرار دارد.

در آستانه‌ برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با موضوع بحران سوریه، نمایندگان ارشد این سه کشور روزگذشته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایندگان ارشد سه کشور در تهران برای تهیه‌ سند نشست تهران با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کرده و پیش نویس این سند را برای ارائه به نشست سران آماده کردند.

در پیش نویس این سند بر موضوع ادامه مبازره با تروریسم در سوریه، ضرورت بازگشت آوارگان سوری و ساماندهی آنها و همچنین موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان این بحران تاکید شده است.

نشست تهران سومین نشست روسای روند آستانه یا صلح سوریه است که پیش از این در روسیه و ترکیه برگزار شد. نخستین نشست سران روند آستانه اول آذر 96 در سوچی روسیه و 15 فروردین ماه امسال در آنکارا تشکیل شد.

به گفته یوری اوشاکوف مشاور رییس جمهوری روسیه، پوتین امروز در تهران علاوه بر شرکت در این نشست، دیدارهای دو جانبه و سه جانبه خواهد داشت و همچنین با رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

مشاور رییس جمهوری روسیه افزود: برای رییس جمهوری روسیه در سفر به تهران سه ملاقات دوجانبه، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و همچنین مذاکرات جداگانه با روحانی و اردوغان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 415632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha