همشهری آنلاین: مقامات ارشد آمریکا یکی پس از دیگری مسئولیت خود در مقاله ضد ترامپ در روزنامه نیویورک تایمز را تکذیب کردند.

whitehouse

نویسنده این مقاله بدون امضاء که خود را یکی از «مقامات ارشد دولت ترامپ» معرفی کرده رئیس جمهوری آمریکا را «دمدمی»، «کوته فکر» و «غیر موثر» خوانده است. او خود را عضوی از دایره «مقاومت» در دولت کنونی آمریکا معرفی می‌کند که به دنبال ایستادگی در برابر رئیس جمهوری در راستای حفظ منافع کشور است.

دونالد ترامپ روز گذشته در واکنش به انتشار این مقاله آن را «بزدلانه» خواند و از «خیانت» سخن گفت. تاکنون دستکم ۱۱ نفر از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهوری تاکید کرده اند که نویسنده این مقاله نیستند.

برخی رسانه های آمریکا به دلیل تشابه ادبیات به کار رفته در مقاله منتشرشده به ادبیات مایک پنس، از او به عنوان یکی از نویسندگان احتمالی آن یاد کرده بودند.

مایک پمپئو و جیمز متیس، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده از جمله مقاماتی هستند که دخالت در نگارش یادداشت منتشرشده در نیویورک تایمز را تکذیب کرده اند.

از جمله مقاماتی که تاکنون نگارش مقاله نیویورک تایمز را تکذیب کرده اند می توان به این افراد اشاره کرد:

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری

مایک پمپئو، وزیر خارجه

جیمز متیس، وزیر دفاع

استیون منوچین، وزیر خزانه داری

راین زینکی، وزیرکشور

جف سشنز، وزیر دادگستری

سانی پردو، وزیر کشاورزی

ویلبر راس، وزیر تجارت

الکسندر اکوستا، وزیر کار

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی

ریک پری، وزیر انرژی

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز در پاسخ به شبکه «سی ان ان» نویسنده ناشناس مقاله علیه همسرش را محکوم کرده است.

مقاله ناشناس نیویورک تایمز تنها یک روز پس از انتشار بخش‌هایی از کتاب باب وودوارد، خبرنگار مشهور آمریکایی منتشر شد. در این کتاب به نقل از برخی مقامات دولت آمریکا انتقادهایی نسبت به دونالد ترامپ مطرح شده است.

کد خبر 415606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha