پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ انتشار یک یادداشت در روزنامۀ نیویورک تایمز را خیانت دانست و گفت هویت نویسنده باید به خاطر امنیت ملی فاش شود.

روزنامۀ آمریکایی نیویورک تایمز یادداشت انتقادی بسیار تندی را بدون امضا، علیه رئیس جمهوری دونالد ترامپ منتشر کرده بود.

یادداشت بدون امضا که تحت عنوان من بخشی از نیروی مقاومت در دولت ترامپ هستم  یک انتقادی سخت از شخصیت ترامپ است.

در پاسخ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتشار چنین مطلبی را "خیانت" دانست و گفت که هویت نویسنده باید به خاطر امنیت ملی فاش شود.

 ترامپ  با لحنی عصبانی و پرنفرت به مقالۀ نیویورک تایمز واکنش نشان داد و در یکی از توئیت‌های خود تنها کلمۀ "خیانت" را با حروف بزرگ نوشت.

دونالد ترامپ در واکنش‌های خشم‌آمیزش به این مقاله، نیویورک تایمز را به "نادرستی و بزدلی و پستی" متهم کرده و نوشته است که اگر مسئولان روزنامه نویسندۀ مطلب را می‌شناسند باید به خاطر امنیت ملی هویت وی را فاش کنند.

انتشار یادداشتی بدون امضا آن‌هم در بارۀ موضوعی چنین حساس در روزنامۀ معتبر نیویورک تایمز بی‌سابقه است. به همین دلیل، گذشته از واکنش‌های سیاسی، روزنامه‌نگاران آمریکایی واکنش‌های مثبت یا منفی زیادی نشان داده‌اند.

یادداشت بی‌امضای نیویورک تایمز یک روز بعد از پخش شدن گزیده‌هایی از کتاب جدید باب وودوارد انتشار یافته است. باب وودوارد، روزنامه‌نگار پرسابقۀ واشنگتن پست و همکارش کارل برنشتاین با افشای ماجرای "واترگیت" در سال ١٩٧٢ به شهرتی استثنایی دست یافتند. کتاب تازۀ باب وودوارد که قرار است روز یازده سپتامبر منتشر شود، "ترس" نام دارد. در قسمت‌هایی از این کتاب که در رسانه‌ها پخش شده، باب وودوارد نیز رئیس‌جمهوری کنونی را از نظر روانی سخت نامتعادل و حتی بیمار توصیف می‌کند.

کد خبر 415601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha