همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر در بیمارستانی در داروهای بیهوشی کمبود وجود داشت یا داروی مورد نظر وجود نداشت عمل‌های غیر ضروری را متوقف و به وقت دیگری موکول کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو

دكتر كيانوش جهانپور در پاسخ به سوال همشهري آنلاين درباره كمبود داروهاي بيهوشي و و خطرات خريد داروهاي بيهوشي توسط مردم از طريق بازار قاچاق و بيرون از بيمارستان‌ اظهار داشت: آن طور نيست كه در زمینه داروهاي بيهوشي كاملا كمبود داشته باشیم در برخي از موارد و در مورد دو يا سه داروي بيهوشي، آن هم در برخي از بيمارستان‌ها، كمبود نسبي گزارش شده است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: شرايط نگهداري و توزيع داروهاي بيهوشي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه داروهاي بيهوشي حتما بايد شرايط نگهداري و توزيع مناسب داشته باشند. به همين دليل، بايد از داروهاي بيهوشي در بيمارستان استفاده شود و بيماران به هيچ وجه، نبايد براي تهيه داروي بيهوشي به بيرون از بيمارستان ارجاع داده شوند و يا خودشان دارو را از بازار قاچاق تهيه كنند.

جهانپور خاطرنشان كرد: اگر بيمارستاني به دليل آنكه داروي بيهوشي ندارد بيمار را حتي به اصرار به بيرون از بيمارستان براي خريد دارو ارجاع دهد، تخلف كرده است.

سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: مردم بدانند كه داروهاي قاچاق علاوه بر اينكه اصالت ندارند قطعا در شرايط مناسب و بهداشتي هم نگهداري نمي‌شوند و توزيع مناسبی ندارند، بنابراين به هيچ عنوان نبايد براي به دست آوردن دارو، متوسل به داروهاي قاچاق شوند و جان بيمار را به خطر بيندازند.

او افزود: قاچاق دارو پديده‌اي است كه همواره وجود داشته، دارد و خواهد داشت و سازمان غذا و دارو هم براي مقابله با اين پديده، تمام تلاش خود را كرده و مي‌كند اما مبارزه با قاچاق به همكاري‌هاي بين‌بخشي نياز دارد.

سخنگوي سازمان غذا و دارو تاكيد كرد: براي مقابله با قاچاق داروهايي كه از مبادي غير رسمي و غير قانوني وارد كشور مي‌شوند، اقدامات امنيتي توسط دستگاه‌هاي مربوطه انجام مي‌شود اما به اعتقاد من، باز هم نياز به نظارت‌هاي پيگيرانه و مستمر به شدت احساس مي‌شود.

  • داروهای بیهوشی افزایش قیمت نداشته است

سخنگوي سازمان غذا و دارو، افزايش قيمت داروهاي بيهوشي را تکذیب کرد.

کد خبر 415559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha