همشهری آنلاین: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بسته حمایت اجتماعی دولت، پنج دهک انتهای جدول در‌آمدی کشور شامل حداقل‌بگیران بازنشسته و یا کارگر و مستمری‌بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی مشخص شده که باید مورد حمایت مالی قرار گیرند.

انوشیروان محسنی بندپی

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفتگو با ایلنا، در رابطه با بسته حمایت اجتماعی دولت، گفت: کار فکری بسته حمایت‌های اجتماعی طی چند جلسه صورت پذیرفته است. در این بسته، دو برنامه دنبال می‌شود: یک؛ تامین کالاهای اساسی از طریق کارت‌هایی که از قبل در اختیار مردم بوده و به‌صورت اپلیکیشن نصب می‌شوند یا به صورت کوپن الکترونیکی که این مسائل حداکثر ظرف دو-سه هفته آینده مشخص می‌شوند. معمولا کالاهای اساسی هم مشخص است که چه هستند، کالاهایی از قبیل برنج، مرغ، گوشت، روغن، لبنیات و...

وی افزود: ایده‌ای که می‌توان آن را به کار بست و البته هنوز نهایی نشده، این است که در روستاها، کالاکارت ارائه نکنیم بلکه با یارانه‌های نقدی کار را پیش ببریم چراکه برای مثال، یک روستایی ممکن است خود مرغ و چیزهای دیگر را داشته باشد.

بندپی گفت: برنامه دوم؛ معطوف به حمایت اجتماعی از پنج دهک اول جامعه، آنهایی که به لحاظ درآمدی در انتها قرار دارند (حداقل‌بگیران بازنشسته یا کارگر، مستمری‌بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی). این دهک‌ها مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. میزان مبلغی که قرار است به هر یک از این دهک‌ها پرداخت شود، هنوز مشخص نیست.

وی تاکید کرد: آنچه قطعی است، اینکه پنج دهک مشخص شده که باید مورد حمایت مالی قرار گیرند. عدد و محتویاتی که در این کالاکارت قرار می‌گیرد، باید در خود هیئت دولت مصوب شود. تیم کارشناسی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی ارزیابی‌هایشان را پیش‌تر انجام داده و تحویل داده‌اند. برآیند مطالعات اینها، برنامه‌های این بسته حمایتی شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، اظهار داشت: در مورد تامین کالاهای اساسی، یک برنامه می‌تواند این باشد که هشت دهک در رابطه با همه کالاها، برخوردار شوند. اما در رابطه با حمایت مالی (نقدی) و اجتماعی، پنج دهک انتهای جدول درآمدی کشور، مدنظر هستند.

کد خبر 415242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha