همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرد: افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ مشغول تحصیل در دانشگاه‌های خارجی می‌شوند تا پایان تحصیل نمی‌توانند به دانشگاه‌های داخلی منتقل شوند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، باقر لاريجاني با اعلام اين خبر، درباره تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند برای ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي داخل، افزود: با توجه به تغییرات ارزی، تسهیلاتی برای افرادی که از قبل مشغول به تحصیل شده‌اند فراهم کرده‌ایم ولی با تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی، افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی از ایران خارج می‌شوند تا آخر دوره تحصیل نمی‌توانند به داخل کشور منتقل شوند.

وي خاطرنشان كرد: اين افراد پس از تحصیل اگر در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، تحصیل کرده باشند می‌توانند با ارزیابي‌های ویژه و کسب شرایط لازم بعد از گذراندن آزمون‌های علمی وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش ديگر سخنانش در آئين افتتاحیه شصت و پنجمین آزمون دانشنامه تخصصی، در خصوص بازنگری برنامه آموزشی رشته‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها و اعضای هیات‌های ممتحنه گفت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی را تغییر دهند.

دکتر لاریجانی درباره توسعه مجازی‌سازی در آموزش علوم پزشکی نيز اظهار داشت: در صدد هستیم تا دانشجویان در تمامی نقاط کشور بتوانند از درس‌های اساتید برجسته در دانشگاه‌های مادر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی و 215 بیمارستان آموزشی اعتباربخشی شده‌اند، گفت: آموزش‌های تخصصی نیز در کشور باید اعتباربخشی شود و سعی کنیم به سمت انطباق بیشتر این آموزش‌ها با استانداردهای بین‌المللی حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، تاکید کرد: بحث‌هایی در مجلس شورای اسلامی برای تغییرات در کنکور سراسری شده است. وزارت بهداشت نیز همانند سایر دستگاه‌ها تابع قوانین بالادستی کشور است و با همکاری این مراجع بالادستی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای قوانین انجام مي‌دهد.

کد خبر 415138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha