پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: براساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا همین ماه درباره احتمال اخراج دادستان کل آمریکا با مشاوران کاخ سفید سخن گفته و همین مساله بار دیگر شایعاتی را درباره آینده جف سشنز درون دولت ترامپ به وجود آورده است.

جف سشنز

به گزارش ایسنا، سه منبع مطلع در دولت آمریکا امروز، چهارشنبه 7 شهريور به واشنگتن پست گفتند دونالد ترامپ بار دیگر در بحبوحه اختلافاتش با جف سشنز، دادستان کل آمریکا این مساله را مطرح کرده است. این گفت‌وگو که ظاهرا میان ترامپ با مشاوران و اعضای تیم حقوقی‌اش بوده است دوباره اینگونه خاتمه یافت که وکلایش به او توصیه کردند تا زمان تکمیل تحقیقات رابرت مولر از اخراج سشنز منصرف شود. ‌

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک که در تیم حقوقی ترامپ است، به واشنگتن پست گفت رئیس‌جمهوری آمریکا با ایده او مبنی بر اینکه اخراج دادستان کل باید تا زمان خاتمه تحقیقات مولر به تعویق بیفتد، موافقت کرد.

جولیانی گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت کرده است که اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد، باید تا بعد از خاتمه تحقیقات باشد.

جی سکولو، یکی دیگر از وکلای ترامپ به پرسش واشنگتن پست پاسخی نداد و سوالات را به جولیانی ارجاع داد. با این حال برخی سناتورها به این روزنامه گفته‌اند ترامپ احتمالا پس از انتخابات ماه نوامبر کنگره سشنز را اخراج می‌کند.

سناتور ریچارد شلبی، از جمهوری‌خواهان آلاباما می‌گوید: هیچ چیز همیشگی نیست. ترامپ و سشنز "رابطه‌ای سمی" دارند.

سناتور روی بلانت، از جمهوری‌خواهان ایالت میسوری هم می‌گوید: ما برای او آرزوی موفقیت داریم اما همانطور که دیگر دولت‌ها نشان داده‌اند، اعضای کابینه به ندرت تا پایان عمر دولت‌ها باقی می‌مانند و این مورد هم استثنا نیست.

این گفت‌وگوهای ترامپ بعد از توئیت اول اوت او در کانون توجه قرار گرفت. رئیس‌جمهوری آمریکا در آن پیام مستقیما از دادستان کل (وزیر دادگستری) خواسته بود تا جلوی تحقیقات شورای ویژه به ریاست مولر را بگیرد. پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ هفته گذشته در هشت فقره گناهکار شناخته شد و مایکل کوهن، وکیل قدیمی او هم در چند مورد اقرار به گناه کرد.

ترامپ اوایل اوت در پیامی نوشت: شرایط وحشتناکی است و جف سشنز، دادستان کل باید همین الان جلوی این "شکار جادوگر جعلی" را پیش از آنکه این مساله بیش از این کشورمان را آلوده کند، بگیریم. رابرت مولر بسیار ناسازگار است و ۱۷ دموکرات خشمگین او که کار کثیف او را انجام می‌دهند، "مایه‌ شرم آمریکا" هستند!

کد خبر 414937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha