همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه اعمال محدودیت برای سفر دیپلمات های فرانسوی به تهران را نادرست اعلام کرد و گفت: روابط ایران و اروپا و بخصوص ایران و فرانسه بدخواهان و معاندینی دارد که همواره باید در قبال این نوع تحرکات هوشیار بود.

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص ادعای مطرح شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی مبنی بر این که دولت فرانسه سفرهای غیر ضروری دیپلمات‌های خود به ایران را محدود کرده است، اظهار داشت: در هیچ کجا و از هیچ منبع موثقی از سوی دولت فرانسه چنین اخباری را دریافت نکرده‌ام و اصولا هیچ گونه ضرورت و دلیلی برای اخذ چنین تصمیمی وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که چنین خبری از هیچ منبعی دریافت نکرده‌ام، افزود: روابط ایران و اروپا و بخصوص ایران و فرانسه بدخواهان و معاندینی دارد که گاهی در یک اقدام روانی سعی بر اثر گذاری منفی بر این روابط داشته و دارند و باید همواره در قبال این نوع تحرکات هوشیاری لازم را دارا بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: از سوی دیگر اصولا سفرهای دیپلماتیک در حیطه اختیارات دولت‌ها است که می‌توانند به دیپلمات‌های خود اجازه انجام ماموریتی را بدهند یا ندهند؛ بنابراین این ادعای مطرح شده در برخی از رسانه‌ها در این برهه از زمان جای تامل دارد.

کد خبر 414908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha