۶ سال پیش در حادثه‌ای جنجالی در سعادت آباد، وقتی آینه خودروی بی‌ام‌و با یک بنز برخورد کرد، راننده‌ها با هم درگیر شدند و همین مسئله پیش پا افتاده به جنایت ختم شد. عامل جنایت اما موفق شد در دادسرای جنایی از اولیای دم رضایت بگیرد و از مجازات قصاص فرار کند.

متهم

به گزارش همشهری، ماجرای این جنایت به بامداد 9دی‌ماه سال 91برمی‌گردد. آن روز مأموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان یک درگیری در سعادت‌آباد قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که راننده خودروی بی‌ام و با 2 سرنشین یک دستگاه خودروی بنز درگیر و حتی افراد دیگری نیز در حمایت از راننده بی‌ام و وارد این دعوا شده‌اند.

شواهد حکایت از این داشت که در این نزاع یکی از سرنشینان بنز جوانی 31 ساله بود که از سوی راننده جوان بی‌ام‌و زیر گرفته شده و به بیمارستان انتقال یافته، اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی نتیجه‌ای نداده و او به کام مرگ رفته بود.

به‌دنبال مرگ این پسر جوان، جست‌و‌جو برای دستگیری راننده بی‌ام‌و آغاز و در نهایت او دستگیر شد. متهم اما در بازجویی‌های نخست، خود را بی‌گناه دانست و مدعی شد که سرنشینان بنز با تهدید سلاح سرد دست به زورگیری از وی زده‌اند. وی در حالی این ادعا را مطرح کرد که در تحقیق از شاهدان راز ادعای دروغین او فاش شد.

شاهدان می‌گفتند که خودروی بی‌ام و هنگام ویراژ دادن در خیابان با آینه بغل بنز برخورد کرده که همین موضوع باعث درگیری رانندگان شده بود. یکی از شاهدان توضیح داد: در ادامه درگیری3 سرنشین یک خودروی پروتون با مشاهده صحنه درگیری و با توجه به تنها بودن راننده بی‌ام‌و به حمایت از وی وارد دعوا شدند که در همین هنگام مقتول (یکی از سرنشینان بنز) با استفاده از قمه به آنها حمله‌ور شد و یکی از آنها را مجروح کرد. همزمان با ازدحام جمعیت درحالی‌که تعدادی از رهگذران با مقتول درگیر شده و او را به زمین انداخته بودند متهم اصلی پرونده (راننده بی‌ام و) سوار خودرو شده و مقتول را زیر گرفت و متواری شد.

  • بخشش

با توجه به اظهارات شاهدان و افشای حقایق، سرانجام راننده بی‌ام‌‌و لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: خودرو را از یکی از دوستانم امانت گرفته بودم و در سعادت‌آباد مشغول کورس و حرکات نمایشی بودم که یکدفعه با آینه خودروی بنز برخورد کردم و درگیری ایجاد شد.

وی ادامه داد: در جریان این درگیری مقتول از خودروی بنز پیاده شد و با قمه به افرادی که به حمایت از من وارد درگیری شده بودند حمله و حتی یکی از آنها را مجروح کرد. دوست او که پشت فرمان بنز نشسته بود با دیدن این صحنه و با توجه به ازدحام جمعیت پا به فرار گذاشت. در همین هنگام متوجه شدم مقتول که با قمه به سمت مردم حمله‌ور شده بود در یک لحظه روی زمین افتاد. من نیز از فرصت استفاده کردم و سوار ماشین شدم و وی را زیر گرفتم.

این متهم با قرار قانونی بازداشت و تلاش برای دستگیری متهمان دیگر آغاز شد. از سوی دیگر خانواده متهم به قتل رایزنی‌های خود را برای گرفتن رضایت آغاز کردند تا اینکه در نهایت اولیای دم قاتل را پیش از محاکمه بخشیدند. آنها با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران برگه رضایت را امضا کردند و به این ترتیب با انجام کارهای قانونی، پرونده به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

وی اواخر سال گذشته در شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و از سوی قضات به 36‌ماه زندان و به اتهام شرب خمر به 80ضربه شلاق محکوم شد. پرونده پس از تأیید نهایی مدتی قبل به اجرای احکام دادسرای امورجنایی تهران فرستاده شد. این در حالی است که متهم علاوه بر این در دادسرای ارشاد پرونده‌ای درخصوص قاچاق مشروبات الکلی داشته و به حبس محکوم شده است و هم‌اکنون دوران محکومیتش را در زندان سپری می‌کند.

کد خبر 414858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha