سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

آذر منصوری - فعال حقوق زنان: حضور درخشان زنان ایران در بازی‌های آسیایی و‌ کسب امتیاز و ‌مدال برای کشور، بار دیگر ضرورت توجه و اهمیت دادن به ورزش زنان را دو‌چندان کرد.

آذر منصوری | فعال حقوق زنان:

برد شیرین آنها در فینال کبدی، مدال‌آوری در قایقرانی و‌ ورزش‌های رزمی و... نشان از توانایی و‌ پشتکار آنها برای نشان‌دادن توانایی‌های خود و افتخار آفرینی برای ایران عزیز دارد.

در شرایطی که موضوع زنان ایران به یکی از موضوعات مورد توجه مخالفان کشور تبدیل شده است و از هر اتفاق مناقشه برانگیزی در داخل مرزهای ایرانی در حوزه زنان به‌عنوان وسیله‌ای برای فشار به کشور و حاکمیت بهره می‌برند، دست گذاشتن روی توانایی‌های زنان ایران در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، علمی و... و برجسته کردن این توانایی‌ها نه‌تنها می‌تواند این برنامه‌ریزی‌ها را خنثی کند، بلکه به عاملی امیدبخش برای بهبود جایگاه زنان ایران در ورزش و حوزه‌های دیگر مرتبط با توسعه و‌ پیشرفت کشور منجر خواهد شد. نکته مهم این است که پررنگ کردن موفقیت‌های زنان در جامعه می‌تواند امید و نشاط را در دل بسیاری از زنان کشور ایجاد کند.

اگر این اصل مهم را بپذیریم که ورزش می‌تواند موجب نشاط، سرزندگی، پویایی و سلامت جامعه باشد، بدون تردید ارتقای ورزش زنان ایران و رفع محدودیت‌های دست و پاگیر برای ورزشکاران و نیز توجه رسانه ملی به این ظرفیت مهم، تأثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس و توانمندی زنان ایران و نیز اعتماد و اتکای آنها به ظرفیت‌های داخلی کشور خواهد داشت.

زنان و دختران ایران با پوشش قانونی کشور به‌عنوان نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی و جهانی حاضر می‌شوند و بجاست زنان و دختران ایران و چه بسا همه ایران تصاویر لحظات غرور و افتخارآفرینی آنها را از رسانه ملی ببینند و به‌دنبال ثبت این لحظات در شبکه‌های غیرایرانی نباشند. این یک تعارض آشکار و غیرقابل انکار است که نتیجه‌ای جز تضعیف این ظرفیت برای کشور و نظام و واگرایی زنان ورزشکار به‌دنبال نخواهد داشت.

فارغ از اینکه باید از عملکرد دولت روحانی در زمینه بهبود وضعیت ورزش زنان ایران تقدیر کرد، تقویت این ظرفیت در کشور و حمایت همه جانبه از ورزش زنان ایران از سنین ابتدایی، سرمایه‌گذاری است که نه‌تنها به تقویت نشاط و امید اجتماعی نیمی از جمعیت کشور می‌انجامد بلکه در درازمدت کارنامه جمهوری اسلامی در حوزه زنان را پر فروغ‌تر و قابل دفاع‌تر خواهد کرد.

کد خبر 414844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha