سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس پایتخت گفت: امروز ما با راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار در استفاده از این وسیله پاک پیش قدم شدیم.این دوچرخه‌ها را به پلیس راهور آوردیم چرا که فعالیت این پلیس در بلوک‌های خاصی است و ماموریت آنها برخورد با تخلفات و نه جرایم است که این مهم با حمایت شهردار تهران شروع شد و امیدواریم بتوانیم این مهم را توسعه دهیم.

پلیس دوچرخه‌سوار

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح سه‌شنبه شش شهريور در مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه‌سوار با بیان این‌که از زحمات شهردار پر تلاش و همچنین اقدام‌هاي اثرگذار معاونت حمل و نقل در بهبود زیست شهری تشکر می‌کنم، گفت: من حساسیت ویژه‌ای به موضوع‌هاي ترافیکی دارم و معتقدم که باید به مباحث زیست محیطی نیز در کنار این مهم توجه شود.

به گزارش ایسنا، سردار رحيمي با بیان این‌که من به عنوان یک شهروند نگران دوچرخه‌سوارها هستم، گفت: همین الان این تعداد دوچرخه‌سوار هم اصول دوچرخه‌سواری و مقررات را رعایت نمی‌کنند و می‌بینیم که حتی کلاه هم استفاده نمی‌کنند و باید به عنوان اولین موضوع مقررات را به این افراد آموزش دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعلام آمادگی پلیس برای استفاده از موتوربرقی خبر داد.

رحيمي افزود: پلیس به عنوان اولین نهاد به دنبال استفاده از موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های معمولی است. دست‌كم در پلیس راهور که ماموریت آن نرم و مردمی است، می‌توانیم از موتور برقی استفاده کنیم.

او گفت: در بخش عدم رعایت قانون مشکل داریم به گونه‌ای که 75 درصد از کشته‌های ما موتورسواران و عابران پیاده هستند. بر همین اساس پلیس را مکلف کردیم که برای راکبان متخلف کلاس آموزشی بگذارند.

سردار رحيمي در پاسخ به این سوال که آیا پلیس آماده اجرای مرحله دوم طرح کاهش است، گفت: جلسه‌هاي هماهنگی شروع شده است و تمام بحث‌های ما تسهیل عبور و مرور و کاهش ترافیک و بهبود بخشیدن به جریان شهر است و ما مجری هستیم و اگر دستگاه‌های مختلف بسترها را آماده کنند، آن را اجرا می‌کنیم.

او گفت: متاسفانه برخی از خودروها ابتدایی‌ترین اصول را هم رعایت نمی‌کنند. در شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در باب آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا بحث برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

رحیمی در پایان سخنان خود گفت: پلیس تهران در همه رده‌ها و یگان‌ها در خدمت شهرداری است تا بتواند به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کند.

کد خبر 414797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha