جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انیمیشن خانوادگی کونگ فود در نخستین هفته اکران در چین فقط ۴۲۰ هزار دلار فروخت و از پرده‌ها پایین کشیده شد.

انیمیشن چینی کونگ فود

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، شكست تجاري «كونگ فود» يادآورد بزرگ‌ترين شكست تجاري تاريخ سينماي چين است كه حدود يك ماه پيش با فانتزي حماسي «آسورا» رقم خورده بود. «كونگ فود» بر اساس يك سريال محبوب كودكانه با هزينه‌اي 12 ميليون دلاري در مدت بيش از پنج سال توليد شده اما فروش نوميدكننده در هفته اول باعث شد شركت‌هاي توليد و پخش خيلي زود به اكران آن پايان دهند.

هايپنگ سون، كارگردان «كونگ فود» با انتشار متني در شبكه‌هاي اجتماعي از عملكرد ضعيف فيلم در گيشه عذرخواهي كرد و وعده داد با انجام چند تغيير آن را دوباره اكران كند. شركت بيجينگ كالچر كه پخش‌كننده «كونگ فود» است، امسال «مردن براي زنده ماندن» را روي پرده دارد كه با 450 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم تابستان است. اين شركت سال گذشته هم «گرگ مبارز» را اكران كرده بود كه 870 ميليون دلار فروخت.

برخي كارشناسان معتقدند شلوغ بودن سينماها با اكران همزمان چند فيلم پراميد و پرفروش از دلايل شكست تجاري انيميشن خانوادگي «كونگ فود» است. دو فيلم هاليوودي «هتل ترنسيلوانيا 3: تعطيلات تابستاني» با 23 ميليون دلار و «مگ» با 136 ميليون دلار و فيلم چيني «جزيره» با 180 ميليون دلار همزمان با فيلم شكست‌خورده روي پرده رفته‌اند، هر چند از ابتدا تصور مي‌شد «كونگ فود» بتواند تماشاگران را به سالن‌هاي تاريك بكشاند.

حدود يك ماه پيش «آسورا» در شرايطي در سينماهاي چين به نمايش عمومي درآمد كه كارشناسان براي آن فروشي بسيار خوب پيش‌بيني مي‌كردند اما اين فيلم 110 ميليون دلاري فقط هفت ميليون دلار فروخت و خيلي زود از پرده‌ها پايين آمد. تهيه‌كنندگان «آسورا» وعده دادند در فرصتي ديگر آن را با تدوين تازه روانه سينماها كنند اما هنوز خبري از زمان دقيق اكران دوباره فيلم نيست؛ سرنوشتي كه در انتظار «كونگ فود» هم خواهد بود.

اكران دوباره فيلم‌ها سنتي قديمي در سينماي چين است كه با نمايش عمومي «جنگ‌هاي ستاره‌اي» جورج لوكاس و نسخه سه‌بعدي «تايتانيك» جيمز كامرون به اوج رسيد. فيلم اخير در 2012 رقمي در حدود 145 ميليون دلار فروخت.

کد خبر 414424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha