نیویورک - ایرنا: فیسبوک و توییتر درحالی برخی صفحات ایرانی را به اتهام اثر گذاشتن بر انتخابات میان دوره‌ای آمریکا مسدود کرده‌اند که شبکه امنیت سایبری فایر آی این اتهام را رد کرده است.

فیسبوک

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، فیسبوک و توییتر که در انتخابات سال 1388 بازسازی خود را برای تحریک مردم ایران به تظاهرات علیه نظام به تعویق انداختند، در اقدامی مدعی شده‌اند، ایران قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد و برخی صفحات ایرانی را مسدود کرده‌اند.

صدای این مساله نخست از زبان جان بولتون ایران ستیز درآمد که در کنار مقام‌های صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد.

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آنچه امکان دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای کنگره ایالت متحده خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت امکان دخالت ایران، چین، کره شمالی و روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره که پاییز امسال برگزار می شود، وجود دارد.

مساله اتهام علیه ایران و دیگر کشورها به بهانه حملات سایبری جدید نیست و پیش از این هم خزانه داری آمریکا به همین بهانه برخی پژوهشگران ایرانی را تحت تحریم قرار داده بود.

اما از آنجا که ترامپ و کاخ سفید نشینیان نگران باخت در رقابت های میان دوره ای و بالتبع آن، یک دوره ای شدن ریاست جمهوری خود هستند، می کوشند تا با ایجاد انحراف در افکار عمومی، فضای ترس و وحشت را غالب کرده و از اتهاماتی که متوجه رئیس جمهوری و تیم آنها است، دوری کنند.

انتخابات میان دوره ای کنگره ششم نوامبر (15 آبان) امسال برگزار می شود و مساله دخالت روسیه در انتخابات 2016 که به پیروزی ترامپ منجر شد، همچنان یکی از موضوعات مهم و مطرح در فضای سیاسی این کشور است.

از این رو، فیسبوک و توئیتر که جزو متهمان اصلی در ماجرای انتخابات 2016 محسوب می شوند و این مساله باعث سقوط ارزش سهام آنها هم شد، این بار سعی کرده اند با پیش دستی جلوی سقوط بیشتر سهام خود را بگیرند.

در همین زمینه، شرکت فیس بوک روز چهارشنبه اعلام کرد 652 صفحه کاربری مرتبط با روسیه و ایران را از شبکه های اجتماعی تحت مالکیت خود از جمله اینستاگرام، حذف کرده است.

این شرکت دلیل اقدام خود را رفتارهای هماهنگ نامعتبر و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا اعلام کرده اما نتوانسته مشخص کند که بین کاربران روسی و ایرانی ارتباطی وجود داشته است.شبکه اجتماعی «توئیتر» هم اعلام کرد 284 حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه در پاسخ به این پرسش که بولتن مدعی شده، ایران قصد دخالت در انتخابات کنگره آینده آمریکا را دارد، گفت: «کافر همه را به کیش خود پندارد.»

اما بستن حساب کاربران در فیس بوک و توئیتر نمی تواند تنها به بهانه انتخابات باشد و بیم اصلی آن را باید در نقش بر آب شدن دسیسه های این دولت علیه دیگر کشورها و شکست سیاست های آن در شکل دهی افکار عمومی علیه ایران، روسیه و چین جست و جو کرد.

شاید این اظهار نظر «بهنام طالبلو» عضو بنیاد ضد ایرانی دفاع از دمکراسی که ظاهرا حتی فارسی سخن گفتن هم نمی داند اما به شدت علیه نظام اسلامی فعالیت دارد و در نشست های مختلف کاخ سفید و کنگره حضور می یابد، گویای این مدعا باشد.

وی می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران از تزریق ایدئولوژی خود در فضای سیاسی آمریکا سود می برد، به عبارت دیگر می خواهد دیدگاه خود را درباره نقش آمریکا در منطقه و همچنین روحیه ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و ضد سعودی در فضای سیاسی آمریکا ارائه دهد.

این فعال ضد ایرانی ادامه می دهد: یادمان نرود در سال های 2011 و 2012 نهادهای رسانه ای ایران به گونه ای تظاهرات در وال استریت را پوشش دادند تا نشان دهند پایان نقش آزادی بخش آمریکا در جهان فرا رسیده است.
از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست که هم بولتون و هم بنیاد دفاع از دمکراسی به شدت به دنبال تغییر نظام در ایران هستند و با هر وسیله ای که بخواهد جریان یک سویه آنها در بلند کردن صدای مخالفان اندک جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند، مقابله خواهند کرد.

اظهار نظر «علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد موید این مطلب است که گفت: «چنین ادعاهایی مضحک و بخشی از مجموعه اقدام‌های آمریکا برای تغییر نظام در ایران است.»

وی تاکید کرد: «این اقدام‌ها سوء استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی است.

کد خبر 414416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha