چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کمیته انضباطی از برخورد شدید با تماشاگرانی که با انگیزه‌های غیرفوتبالی سکوها را ملتهب می‌کنند خبر داد.

تماشاگران

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی، گفت‌: در هفته سوم (رقابت‌ها) که به نظر کارشناسان، برخی مسائل غیرفوتبالی به ورزشگاه‌ها کشانده شد، اندکی سکوها را ملتهب کرد که گزارش آن رسیده و در عین حالی که به بحث فوتبالی مطابق مقررات انضباطی رسیدگی خواهیم کرد، بخش غیرفوتبالی توسط مراجع ذی‌صلاح دنبال می‌شود.

رییس کمیته انضباطی در ادامه‌ بیان‌ کرد: در هفته چهارم هم شرایط بهتر از هفته سوم بود. اگرچه ما پرونده انضباطی درباره هشت مسابقه را در اختیار داریم اما در مقایسه با هفته سوم مطلوب بود و در برخی از مسابقات، متولیان باشگاه‌ها و حتی کانون هواداران تلاش کردند که شرایط را آرام کنند. بنابراین از هشت مسابقه‌ای که انجام شد، سه یا چهار مسابقه مشکل انضباطی داشتند که آن‌هم با توجه به مقرراتی که وجود دارد در چند روز آینده بررسی و منتهی به تصمیم قضایی خواهد شد.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به اطلاعی که دارم و در جلسات بودم، یقین دارم که در هفته‌های آتی، همه دست اندرکاران فوتبال از جمله هیات‌های میزبان مسابقات در استان‌ها، مدیران باشگاه‌ها و کانون هواداران باشگاه‌ها، همه عزم‌شان را جمع کرده‌اند که فضای ورزشگاه‌ها کماکان آرام باشد تا علاقمندان واقعی فوتبال از تماشای مسابقات لذت ببرند.

وی گفت‌: با توجه به تمهیدات لازم از جمله نوع بلیت فروشی و نیز نظارت بر ورود و خروج تماشاگران، مطمئن هستیم که با اجرای ضوابط جدید، آن دسته از افراد غیرفوتبالی که برای انجام مقاصد خود در کنار هواداران واقعی فوتبال حاضر می‌شوند، شناسایی و معرفی خواهند شد. در این زمینه بند شش ماده ۶۶ مقررات انضباطی جدید، این اجازه را به کمیته انضباطی می‌دهد که تماشاگرنمای معلوم الحال را که توسط مقامات انتظامی و امنیتی شناسایی می‌شوند و یا کانون هواداران باشگاه میزبان یا میهمان، آن‌ها را معرفی می‌کنند، پس از رسیدگی قانونی، این افراد را سال‌ها از ورود به ورزشگاه محروم کند. در واقع قوانین برای برخورد با آن دسته از افرادی که با انگیزه‌های غیرفوتبالی سکوها را ملتهب می‌کنند وجود دارد و تنها موضوعی که لازم است، این است که این افراد دقیقا شناسایی و معرفی شوند.

رییس کمیته انضباطی ادامه‌ داد: در طول چهار هفته گذشته، در ورزشگاه‌های قائم شهر و امام رضا مشهد مقدس که ورزشگاه خانگی نساجی و پدیده است، جلوه‌های بسیار خوبی از تماشاگران و هواداران دیدیم که ضمن تقدیر و تشکر از همه هوداران این دو تیم، مراتب تقدیر کتبی نیز به باشگاه‌ها اعلام خواهد شد و امیدواریم این اتفاق خوب در سایر ورزشگاه‌ها رخ دهد تا ما هواداران سایر باشگاه‌ها را مورد تقدیر قرار دهیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: همان طوری که قبلا نیز اعلام کرده‌ایم به تیم‌هایی که در لیگ‌های پایین‌تر مانند دسته دو و سه مسابقات‌شان شروع نشده است، تاکید می‌کنیم قبل از به خدمت گرفتن هر بازیکنی، از میزان محرومیت احتمالی آن بازیکن در نزد رکن قضایی اطمینان حاصل کرده و استعلام بگیرند. بازیکنی که در باشگاه قبلی خود سه یا چهار جلسه محرومیت دارد باید به مسوولان تیم جدید خود مراتب محرومیت را اطلاع دهد. اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و باشگاه‌ها با بازیکن قرارداد بسته و سپس متوجه محرومیت آن‌ها می‌شوند و در نهایت جهت رفع محرومیت به کمیته انضباطی مراجعه می‌کنند که این کمیته نمی‌تواند مساعدتی را انجام دهد.

کد خبر 414369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha