محمدرضا نوروزپور: وقتی یک وبلاگ، خوانندگان زیادی پیدا می‌کند این سؤال پیش می‌آید که چرا تنها جماعت آنلاین مطالب آن را بخوانند و خوانندگان روزنامه چاپی از آن محروم باشند.

این سؤالی است که در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مطرح شده و پاسخ مناسبی دریافت کرده است: خوب می‌گذاریم تا مشترکان روزنامه چاپی هم آن را بخوانند!

سیتی روم (City Room) وبلاگ اخبار محلی نیویورک که از ماه ژوئن تا کنون در سایت آنلاین نیویورک تایمز آغاز به کار کرده موفق شده‌است خوانندگان زیادی را برای خود دست و پا کند به طوریکه حالا سردبیر آن می‌گوید مطالب آن در بخش مترو روزنامه چاپی نیز منعکس خواهد شد تا خوانندگان روزنامه چاپی نیز از اخبار و اطلاعات موجود در این وبلاگ بهره‌مند شوند.

پاتریک لافورج ، می‌گوید معمولاً مرسوم نیست که مطالب وبلاگ‌ها در روزنامه‌ای به چاپ برسند [روزنامه‌ها و وبلاگ] اما وقتی محتویات خوب سایت آنلاین به صفحات چاپی روزنامه راه می‌یابند [روزنامه‌ها و اینترنت] می‌توان پذیرفت که مطالب خوب وبلاگ نیویورک تایمز نیز می‌تواند زینت بخش صفحات روزنامه چاپی شود.

بر اساس این طرح روزانه سه پست کوتاه وبلاگ سیتی روم توسط سردبیر انتخاب شده و در قالب یک مقاله مستقل در روزنامه روز بعد نیویورک تایمز منتشر خواهد شد.

فورج می‌گوید قرار است در آینده مقالاتی که از این وبلاگ در روزنامه منتشر می‌شود دارای عنوان مستقل سیتی روم خواهد بود که نوعی هویت دهی به وبلاگ شهری نیویورک تایمز خواهد بود.

سردبیر وبلاگ شهری نیویورک تایمز در ادامه افزایش اطلاعات عمومی از مسائل شهری را مهم خواند و گفت با این پروژه سعی می‌کنیم خوانندگان چاپی را بیشتر از گذشته در جریان مسائل شهری قرار دهیم و نیز آنها را به سمت وب سوق دهیم.

از نگاه فورج هنوز بسیاری از خوانندگان چاپی هستند که از محتویات وب غافلند و یا به این نکته که چه میزان از مطالب روزنامه در فضای وب وجود دارد نیز آگاهی ندارند. از این طریق ما می‌توانیم به آنها این پیام را بدهیم که هی، شما خواننده عزیز اگر از این جنس مطالب بیشتر می‌خواهی به وب سایت ما هم سری بزن.

نیویورک تایمز پیشتر نیز چنین تجربه‌ای را در مورد وبلاگ سیاسی خود با نام کاکس The Caucus به‌عمل آورده بود و گاه گاه مطالب منعکس شده در این وبلاگ را با ذکر عنوان وبلاگ در روزنامه چاپی خود منتشر می‌کرد.

کد خبر 41434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز