همشهری آنلاین: باشگاه فوتبال "نورویچ سیتی" انگلیس برای کاهش میزان جنگندگی تیم حریف و ایجاد اختلال در عملکرد ذهنی آنها رنگ دیوارهای رختکن میهمان را در بازی‌های خانگی، به "صورتی پر رنگ" تغییر داد.

باشگاه فوتبال نورویچ سیتی

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد: "استوارت وبِر" مدیر ورزشی نورویچ سیتی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که رختکن تیم حریف به صورتی پر رنگ که به عنوان یک رنگ آرامش بخش به صورت گسترده در زندان‌های آمریکا برای کاهش تشنج در میان زندانیان استفاه می‌شود، تغییر کرده است.

گفته می‌شود این رنگ باعث تغییر حالت ذهنی ورزشکاران شده و در نهایت با کاهش سطح تستسترون خون، عملکرد آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

در سوی مقابل، رختکن تیم میزبان یعنی نورویچ با رنگ سفید و همچنین با جملات انگیزشی تزیین شده است.

"الکساندر لاتینیاک" روانشناسی ورزشی در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد: در صورت درست بودن این موضوع، سرمربی‌ها می‌توانند از آن نهایت استفاده را ببرند، با این حال، حالا که تیم‌ها از این موضوع آگاهی دارند، می توانند اقداماتی را برای مقابله با آن انجام دهند.

با این وجود، ظاهرا 'رنگ درمانی' باشگاه نورویچ تا اینجای کار بی‌عیب و نقص عمل نکرده چرا که آنها در نخستین بازی خانگی خود با نتیجه 4 - 3 مغلوب وست بروم شدند.

کد خبر 414297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha