مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران به صورت سرزده در جلسه شورای شهر حاضر شده بود گفت: دولت لایحه درآمد پایدار شهرداری تهران را تصویب و به مجلس فرستاده است و خوشبختانه درصد شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است.

افشانی

به گزارش ایلنا، محمدعلی افشانی صبح امروز ( 30 مرداد) به صورت سرزده در آخرین جلسه شورای شهر حاضر شد.

شهردار با اشاره به مشکلات مالی شهرداری تهران گفت: با کمک بانک مرکزی و بانک شهر مشکلات انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت رفع شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دارای مشکلات مالی است، از رفع مشکلات خبر داده و گفت: دولت لایحه درآمد پایدار شهرداری تهران را تصویب و به مجلس فرستاده است و خوشبختانه درصد شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است. در نتیجه اختیاراتمان بیشتر شده و بابت این موضوع از دولت و رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم.

افشانی افزود: در صورتی که این لایحه در مجلس به تصویب برسد اختیارات بیشتری به شهرداری و شورا داده شده و توان را دارم که بدون شهرفروشی درآمد پایدار داشته باشیم.

شهردار تهران که در دفاع از لایحه دو فوریتی اخذ مطالبات شهرداری تهران به شورا آمده بود، افزود: در شرایط فعلی ساخت و ساز کاهش یافته است و برای آنکه افراد را برای کار در حوزه ساخت و ساز تشویق کنیم باید امتیازات تشویقی در نظر بگیریم.

شهردار؛ ساختمان‌سازی را دارای بالاترین نقش در خصوص اشتغال دانسته و افزود: در همین راستا برای پرداخت عوارض تمهیداتی درنظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما این است افرادی که از این تاریخ به بعد بدهی عوارض خود را پرداخت می‌کنند نرخ محاسبه معادل مصوب شورای اقتصاد خواهد بود و افرادی که می‌خواهند به صورت اقساطی بدهی خود را پرداخت کنند 50 درصد معادل مصوبه شورای اقتصاد پرداخت خواهند کرد.

کد خبر 414279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha