دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارائه وام دانش آموزی از سوی صندوق کارآفرینی امید را تشریح کرد.

ایسنا نوشت: مصطفی آذرکیش درباره روند ارائه وام کارآفرینی به دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، اظهار کرد: برای اولین بار بخش دانش‌آموزی به اساسنامه صندوق کارآفرینی امید که در فروردین ماه سال جاری در هیئت وزیران به تصویب رسید اضافه شد.

وی افزود: این مصوبه یکی از اقدامات در راستای حمایت از فارغ التحصیلان هنرستان‌هاست. قبلا در اساسنامه صندوق، بخش تسهیلات دانش‌آموزی وجود نداشت، اما اکنون با اضافه شدن این بند به اساسنامه و تمهید مقررات لازم، شرایطی بوجود آمده است که منجر به حمایت از کسب و کار دانش‌آموزی شده است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون هر کدام از دانش‌آموزان طرح کارآفرینی داشته باشند، صندوق کارآفرینی امید تا بیش از 50 میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها می‌گذارد، گفت: در مجموع هر کسی که طرح و ایده‌ای داشته باشد که منجر به تولید موثر شود تا 50 میلیون و حتی در مواردی گزارش شده امکان ارائه وام تا 100 میلیون تومان هم برای آنها وجود دارد.

آذرکیش ادامه داد: علاوه بر این صندوق امید به برگزیدگان مسابقات کشوری و جشنواره‌ها نیز تسهیلاتی می‌دهد که برای نفرات اول تا سوم به ترتیب 10، هشت و شش میلیون تومان است.

وی در ادامه از توسعه مرکز رشد کارآفرینی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: فعالیت دفاتر همکاری‌های کاردانش در دو استان پایلوت شده بود که با اعلام آمادگی وزارت صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده در تمام استان‌ها، دفتر همکاری‌های کاردانش خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اتفاقات خوبی در جریان است که کمک می‌کند عرضه و تقاضا در آموزش متعادل شده، کیفیت آموزش‌ رشد و ضریب اشتغال افزایش یابد.

کد خبر 414131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha