همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: نسل جوان کشور شرایط دفاع مقدس را درک نکرده‌‌اند و باید با روش‌های متنوع و خلاقانه ارزش‌ها و فرهنگ ایثار در آن دوران به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل شود.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در دیدار با جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در وزارت راه و شهرسازی گفت: این فرهنگ که همان فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است، باعث پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است. در همین راستا شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد و دبیرخانه آن نیز ایجاد شده و مشغول به فعالیت است.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید در سال 1358 با فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور شهدای پیش و حین انقلاب اسلامی تاسیس شد و فعالیت‌های بنیاد طبق اساسنامه حول دو رکن اساسی خدمات‌ رسانی معیشتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف شد.

شهیدی افزود: پس از وقوع جنگ تحمیلی و سال ‌های پس از آن، تعداد شهدا و ایثارگران افزایش بسیار زیادی یافت و امروز حدود 230 هزار شهید، 570 هزار جانباز و 43 هزار آزاده زیر پوشش بنیادشهید قرار دارند که با جمع خانواده‌ های آنان تعداد افراد تحت پوشش بنیاد به بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است و رسیدگی به امور این جامعه گسترده به طور قطع سختی‌ های خاص خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به اهمیت دیدار و تعامل با ایثارگران و تشکل ‌های ایثارگری گفت: از ابتدای حضور در بنیادشهید دیدارهای مستمری با ایثارگران و تشکل‌ های ایثارگری داشته ام که بر اساس نظرات و دغدغه‌ های آنان برنامه ‌هایی برای رسیدگی به مسائل تهیه کردیم. همچنین در رابطه با مسائل فرهنگی آسیب‌شناسی‌هایی را صورت دادیم که نتیجه آن لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی را در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت نشان می‌داد.

اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش ‌پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه با اشاره به دستور ریاست بنیادشهید برای رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران شاغل در دستگاه ‌ها گفت: در همین راستا شورا و کمیته ای برای پیگیری مشکلات ایثارگران دستگاه ها تشکیل شده است.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات اولیه با حضور اعضای کمیته و ایثارگران شاغل در هر دستگاه، موضوعات مطرح شده با حضور مسئولان در بنیادشهید بررسی می شود. تاکنون جلساتی با ایثارگران شاغل در بانک ملت، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران برگزار شده است.

کد خبر 414097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha