شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس بازار مسکن با ارائه تحلیلی از آینده این بازار، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران طی تیرماه امسال را ۷ میلیون تومان اعلام کرد.

مسکن

امید علیجانی در گفت‌وگو با ایبِنا، اعلام کرد: در پایان سال ۹۶ و بعد از اعلام ورود به دوران رونق، در قالب ۲ سناریوی کلی آینده بازار مسکن قابل پیش‌بینی بود. وی افزود: سناریوی اول، رشد قیمت تا ۵۰ درصد، افزایش هیجانی خرید در بازه‌ای کوتاه‌مدت و در گام بعد شروع دوران رکود در پایان سال ۹۷ یا اوایل سال ۹۸ است. در سناریوی دوم حفظ نسبی قیمت‌ها و رشد سطح معاملات و در گام بعد تداوم دوران رونق احتمالی تا پایان سال ۹۸ نشان داده شده است.

علیجانی در ادامه به وضعیت حال حاضر بازار مسکن اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی مسکن با سناریوی اول پیش‌بینی‌شده بیشتر تطابق دارد. به‌طوری‌ که معاملات از نیمه دوم ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ روند افزایشی خود را نسبت به دوره‌های قبل حفظ کرده، اما از خرداد ماه، معاملات مسکن روند نزولی به‌خود گرفته است. همچنین تعداد معاملات مسکن تهران در خرداد و تیر‌ماه نسبت به‌مدت مشابه در سال‌های ۹۶ و ۹۵ کمتر بوده است. این کارشناس بازار مسکن افزود: بازار مسکن در نیمه دوم سال ۹۶ وارد سیکل رونق شده، رونقی که به‌نظر می‌رسد ورود به آن، ناشی از انتظار بخش عرضه به خروج از دوران رکود چهارساله و همچنین افزایش سوداگری به‌دلیل رشد قیمت بوده است. به گفته او در تیر‌ماه ۹۷ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۷ میلیون تومان رسیده است

کد خبر 414009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha