همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موقعیت ژئوپلتیکی ما به نحوی است که نمی‌توان در مقابل تغییرات و تحولات جهانی و ‌منطقه‌ای سیاست خارجی منزوی را پیگیری کنیم.

محمود شیخ حسنی پیش

امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد افزود: اگر نتوانیم در رابطه با تحولات منطقه ای توانمند شویم دیگران برای ما برنامه ریزی می کنند، همانگونه که داعش را در سوریه و عراق بوجود آوردند لذا باید تا حدی به قدرت دفاعی دست یابیم که بتوانیم بر شرایط منطقه تاثیر گذار باشیم.

وی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی ما هر چند عامل تهدید و طمع دشمنان است اما همین موقعیت فرصتهای ژئوپلتیکی برای ما داشته است لذا باید هر روز به توان دفاعی خود بیافزاییم.

معاون وزیر دفاع گفت: برای جلوگیری از تهدیدات خارجی باید به سطح دفاع اطمینان بخش برسیم و امروز در پایان چهارمین دهه انقلاب اسلامی به اذعان دشمنان به این سطح دفاعی رسیده ایم.

سرتیپ شیخ حسنی افزود: علاوه بر تامین نیازمندیهای نیروهای مسلح زمینی، دریایی و هوا فضا این آمادگی را داریم که دستاوردهای خود را به سایر کشورها منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: با تداوم این دستاوردها امروز ایران به یکی از صادرکنندگان تجهیزات نظامی در دنیا تبدیل شده است.

معاون وزیر دفاع با گرامیداشت روز صنایع دفاعی گفت: حوزه صنعت دفاعی ایران به بهترین شکل هدایت شده و دانشمندان، نخبگان و صنعتگران ما در مجموعه های کوچک و بزرگ در توسعه صنایع دفاعی شریک هستند.

سرتیپ شیخ حسنی افزود: امروز با تکیه بر قدرت الهی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردمی همه موانع و ‌تحریم های دشمنان در بخش دفاعی را پشت سر گذاشته و به عنوان یک کشور مقتدر استراتژی خود را در منطقه عمق بخشیده ایم.

وی اظهار داشت: بازدارندگی دفاعی یعنی توان ما آنقدر باشد که بدون جنگ به حفظ بقا دست یافته و بتوانیم راه توسعه را ادامه دهیم و امروز در سایه اقتدار دفاعی و نظامی به این هدف مهم دست یافته ایم.

معاون وزیر دفاع گفت: امروز در صنایع دفاعی از مهندسی معکوس عبور کرده و به طراحی و ساخت رسیده ایم و این دستاورد هزینه کمتری برای کشور نسبت به روشهای قبلی داشته است.

سرتیپ شیخ حسنی افزود: صنایع دفاعی از ظرفیتهای خالی خود در بخش غیر نظامی هم استفاده می کند که از آن جمله تولید دیزل ملی است که به عنوان یکی از دستاوردهای دفاعی در بخش فناوری های غیر نظامی مطرح است.

وی اظهار داشت: 15 سال طول کشید که روسیه سامانه دفاعی اس 300 را به ما بدهد اما امروز سامانه باور 375 را ساخته ایم که به مراتب قابلیتهای بیشتری نسبت به سامانه اس 300 دارد.

معاون وزیر دفاع گفت: در حال تولید و توسعه جت های جنگنده هستیم و در بخش پهباد نیز جزو معدود کشور های تولید کننده این تجهیزات در دنیا به شمار می رویم.

کد خبر 413860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha