مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آب و هوای داغ تابستان و روزهای طولانی که در بیرون از خانه گذرانده می‌شود، شما در معرض خطر بیشتر گزش حشرات قرار می‌دهد.

اما ممکن است مشکل باشد که تشخیص دهید چه نوع حشره‌ای شما را گزیده است.

برای تشخیص انواع گزش به این دسته‌بندی توجه کنید:

- پشه‌ها: پشه‌ها معمولاً در نزدیکی آب یافت می‌شوند و به رنگ‌های روشن و عرق جلب می‌شوند. هنگامی‌که پشه شما را می‌گزد، یک برجستگی کوچک، قرمز خارش‌دار با یک محل سوراخ‌شدگی ریز در نزدیکی مرکز آن روی پوست دیده می‌شود.

- مگس‌ها: مگس‌ها معمولاً در نزدیکی غذا، آشغال‌ها و فضولات حیوانی یافت می‌شوند. محل گزش مگس‌ها به صورت یک برآمدگی دردناک و خارش‌دار بروز می‌کند که ممکن است به یک تاول کوچک بدل شود.

- شپش‌ها: شپش‌ها به طور شایع روی کف اتاق‌ها یا روی فرش‌ها و در خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند، یافت می‌شوند. گزش‌های شپش معمولاً به صورت چند برآمدگی کوچک در کنار هم معمولاً در نقاطی که لباس روی پوست می‌چسبد، مثلاً در کمر یا باسن بروز می‌کند.

- ساس تختخوابی: ساس‌های تختخوابی در ترک‌های دیواره‌ها یا کف اتاق، درزهای مبلمان و تختخواب یافت می‌شوند. گزش این ساس‌ها معمولاً به صورت برآمدگی‌های قرمز خارش‌دار بروز می‌کند. گزش‌ها با احتمال بیشتری ممکن است در شب و در آب‌وهوای گرم‌تر رخ دهد.

- زنبورهای وحشی و زنبورهای عسل: زنبورها معمولاً در نزدیکی گل‌ها، مناطق پیک‌نیک، بیشه‌زارها یا سواحل یافت می‌شوند. نیش زنبور باعث درد ناگهانی و تورم سریع پوست می‌شود. برخی افراد ممکن است واکنش‌های شدید به نیش زنبور نشان دهند.

- کنه‌ها: کنه‌ها در مناطق جنگلی یافت می‌شوند و ممکن است میان موها یا روی پوست مخفی شوند. هنگامی‌که کنه نیش می‌زند، باید آن را پیدا کرد و با دقت با موچین آن را از روی پوست برداشت.

کد خبر 413782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha