همشهری آنلاین: مردی که پس از کوبیدن خودروی خود به موانع مقابل ساختمان پارلمان بریتانیا بازداشت شد، صالح خاطر نام دارد. او سودانی الاصل بوده و دارای شهروندی بریتانیاست.

هویت عامل حمله به ساختمان پارلمان انگلیس اعلام شد

به گزارش يورونيوز، این خبر از سوی یک منبع امنیتی اروپایی اعلام شد. او افزود که صالح خاطر فرد شناخته شده‌ای برای سازمان‌های اطلاعاتی محسوب نمی‌شود. به گفته این منبع «انگیزۀ این حمله هنوز روشن نیست با این وجود پروندۀ این حادثه همچنان به عنوان یک حادثۀ تروریستی بررسی می‌شود.»

پلیس بریتانیا پس از آن اقدام به دستگیری این مظنون ۲۹ ساله کرد که او ابتدا خودروی خود را به سمت چند دوچرخه‌سوار و عابر پیاده راند و درنهایت نیز آن را به موانع حفاظتی مقابل پارلمان بریتانیا کوبید.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نیز نشان داد که راننده قبل از کوبیدن خودروی فورد فیستای خود به موانع، حدود ۹۰ دقیقه با آن در خیابانهای اطراف محل حادثه پرسه می‌زده است و درنهایت نیز با دور زدن در محلی که تخلف محسوب می‌شده به سمت موانع حفاظتی یورش برده است.

در زمان حادثه دو مامور پلیس در کنار این موانع بودند که بسرعت از روی موانع پریده و خود را به محل امنی رسانده‌اند.

پلیس همچنین در ادامۀ تحقیقات برای درک علت حمله و درک انگیزه مهاجم، عصر سه‌شنبه سه محل را در مرکز انگلستان جستجو کرد؛ دو محل در شهر بیرمنگام و محل سوم در شهر ناتینگهام.

روز گذشته معاون پلیس لندن اعلام کرد که با توجه به روش کار و محل حادثه، به نظر می‌رسد که این حادثه عمدا روی داده و تروریستی بوده است.

در پی این حادثه صادق خان، شهردار لندن نیز عصر سه‌شنبه از مردم شهر خواست آرامش خود را حفظ کنند و هشیار باشند. او افزود که در روزهای پیش‌رو شمار نیروهای پلیس در سطح شهر افزایش خواهد یافت.

کد خبر 413767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha