همشهری آنلاین: فرماندار ویژه شهرستان ری از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به آلودگی نفتی زمین‌های کشاورزی جنوب پایتخت با هدف مهار و رفع آلودگی خبر داد.

کمیته ویژه رسیدگی به آلودگی نفتی مزارع جنوب تهران تشکیل شد

به گزارش ايرنا، تاسیسات نفت جنوب تهران واقع در باقرشهر شامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، خطوط لوله و مخابرات، پالایشگاه تهران، منطقه سه گازرسانی کشور، شرکت بهران و ایرانول می‌شود که اکنون بسیاری از لوله‌های تاسیسات نفت فرسوده شده و نشتی نفت دارند و این امر موجب استحصال نفت توسط چاه‌های اطراف تاسیسات شده و بسیاری از مزارع باقرشهر و کهریزک خشک شده‌اند.

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ری گفت: کمیته ویژه رسیدگی به آلودگی نفتی به ریاست معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری و دستگاه‌های زیربط در فرمانداری ری تشکیل شده است.

وی افزود: بررسی وضعیت آلودگی حوزه تاسیسات نفت جنوب تهران، ارزیابی میزان تاثیرگذاری هر یک از واحدهای مستقر در آن مکان و همچنین تشخیص میزان آلودگی از محورهای تشکیل این کمیته است.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: تعیین سهم هر یک از واحدهای صنعتی در اصلاح روش و رفع آلودگی زیست محیطی در منطقه باید صورت گیرد تا معضل آلودگی نفتی در منطقه حل شود.

وی ادامه داد: کمیته ویژه رسیدگی به آلودگی نفتی باید نتیجه بررسی‌های خود را به شورای تامین جهت اتخاذ تصمیم ارائه دهد.

جمالی‌پور گفت: اصلاح وضع موجود، انجام تدابیر لازم در زمینه جلوگیری از گسترش، مهار و رفع آلودگی زیست محیطی از اقدامات موثری است که باید از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

کد خبر 413709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha