همشهری آنلاین: بیش از ۳۰۰ کشیش کلیسای کاتولیک به آزار و اذیت جنسی بیش از هزار کودک در چند دهه اخیر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعتراف کردند.

دیوان عالی آمریکا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، گزارش 900 صفحه‌اي هيات منصفه ديوان عالي ايالت پنسيلوانيا كه روز سه‌شنبه منتشر شد، نتيجه يكي از بزرگ‌ترين پرونده‌هاي قاضي تاريخ آمريكا درباره آزار جنسي در كليساي كاتوليك است. شايد دردناك‌ترين بخش گزارش اين موضوع باشد كه يكي از قدرتمندترين كليساهاي دنيا چگونه توانسته ماجراهاي آزار و رنج كودكان بي‌گناه را در دست كشيش‌هاي شيطان‌صفت چند دهه مخفي نگه دارد.

در بخشي از اين گزارش چنين آمده است: «كليساي كاتوليك در سال‌هاي اخير درگير ماجراي آزار جنسي كودكان بوده اما آنچه در كليساي پنسيلوانيا اتفاق افتاده هرگز در اين حد و اندازه نبوده است. براي بسياري از ما داستان‌هاي پيشين در جاهاي ديگر و جاهاي دورتر روي داده است. حالا همه ما حقيقت را مي‌دانيم: درگيري كشيش‌ها در ماجراي آزار جنسي همه جاي دنيا اتفاق مي‌افتد.»

از جمله مواردي كه در گزارش دادگاه عالي پنسيلوانيا آمده مي‌توان به جرم يك كشيش در باردار كردن دختري نوجوان و كمك به سقط جنين او، اعتراف كشيشي ديگر به هتك حرمت دست‌كم 15 پسر نوجوان كه يكي از آنها فقط هفت سال سن داشته و چند اعتراف دردناك ديگر اشاره كرد. تقريبا از تمام موارد موجود در اين پرونده سال‌ها گذشته و به همين دليل نمي‌توان مجرمان را در دادگاه تحت پيگرد قانوني قرار داد.

اما در عين حال نظام قضايي آمريكا را دو كشيش را تحت تعقيب قرار داده است؛ جرم يا در واقع اتهام اين دو كشيش آزار و اذيت ماهانه دو كودك بوده كه تا سال 2010 ادامه داشته است. 23 قاضي ارشد به مدت بيش از دو سال براي جمع‌آوري بخش‌ها و پرونده‌هاي مختلف اين گزارش فعاليت كردند كه شامل بازجويي كردن و شهادت گرفتن از قربانيان هم مي‌شد. ضمن اينكه ده‌ها كشيش در دادگاه حاضر شدند و به گناه خود اعتراف كردند.

هيات منصفه مدعي است تا به حال بيش از هزار قرباني عمدتا مذكر را شناسايي كرده اما تعداد قربانيان هزاران نفر بيشتر است كه به دليل گم شدن مدارك و اسناد يا پنهان شدن برخي قرباني‌ها شناسايي آنها ممكن نيست. تيم لنون، رئيس شبكه قربانيان بازمانده از آزار جنسي كشيش‌ها اميدوار است دولت آمريكا به گزارش ديوان عالي ترتيب اثر بدهد. خود لنون در 12 سالگي از سوي كشيشي در ايالت آيوا مورد آزار قرار گرفته بود.

کد خبر 413701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha