همشهری آنلاین: چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور با قهرمانی دانشگاه آزاد پایان یافت. دانشگاه گیلان میزبان پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان شد.

Sport

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، در پایان چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر که با حضور ۲۵۰۰ ورزشکار از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد، دانشگاه تهران در مجموع امتیازات به عنوان قهرمانی رسید.

۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی پسر از ۱۲۰ دانشگاه کشور به مدت ۸ روز در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشجویان با یکدیگر رقابت کردند كه در خاتمه دانشگاه تهران در مجموع با کسب ۳۱۳ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت، دانشگاه فنی حرفه‌ای مازندران با ۱۶۱ امتیاز دوم شد و فردوسی مشهد با ۱۵۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

دانشگاه خوارزمی با ۱۱۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دانشگاه شیراز که میزبان این المپیاد بود، با به دست آوردن ۱۰۸ امتیاز به مقام پنجم بسنده کرد.

همچنین پرچم پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به دانشگاه گیلان اهدا شد. این رقابت‌ها در تابستان سال 1399 برگزار خواهد شد.

دانشگاه گیلان برای نخستین بار میزبانی المپیادهای فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور را پذیرفته است.

لازم به ذکر است چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در گروه دختران با حضور 110 دانشگاه، با جمعیتی نزدیک به دو هزار نفر از ٢٧ تیر و در گروه پسران با حضور ١١٥ دانشگاه و با شرکت نزدیک به سه هزار و 500 نفر از ١٠ مرداد برگزار شد و ١٩ مرداد ماه به پایان رسید.

در جمع‌بندی کلی مسابقات در بخش دختران تیم‌های دانشگاه تهران، فردوسی مشهد و شهید بهشتی و در بخش پسران نیز دانشگاه تهران، فنی و حرفه‌ای مازندران و فردوسی مشهد مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

کد خبر 413618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha