سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین سریال شبکه نتفلیکس به زبان عربی به کارگردانی میرجان بوشعیا در اردن مقابل دوربین رفت.

تولید سریال جن در نتفلیکس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «جن» يك درام نوجوانانه با موضوع فراطبيعت است كه تصويربرداري آن 10 هفته در پترا، وادي روم و چند لوكيشن ديگر در امان، پايتخت اردن ادامه خواهد داشت. در توليد اين پروژه 55 نفر از جمله چند كارآموز همكاري مي‌كنند كه همه آنها اهل اردن هستند. بو-شعيا فيلمساز لبناني است كه دو سال پيش با كمدي «شليك بسيار بزرگ» نماينده لبنان در اسكار هشتاد و نهم بود.

«جن» يك سريال شش قسمتي است و ا نتظار مي‌رود سال آينده ميلادي براي پخش از نتفليكس آماده شود. ايلان دساني مسئوليت سرپرستي نويسندگان را بر عهده دارد و در نگارش فيلمنامه با راجيو دساني و امين مطالقه همكاري مي‌كند. ضمن اينكه مطالقه قرار است سه قسمت از سريال را كارگرداني كند. اين فيلمساز 42 ساله اردني با فيلم اول خود «كاپيتان ابورائد» در جشنواره‌هاي دوربان، ساندنس، پالم‌اسپرينگز و سياتل درخشيده و جايزه برده است.

«جن» ماجراي چند نوجوان عرب‌زبان را روايت مي‌كند كه در دوستي‌هايشان در ورود به دنياي اجنه دستخوش دگرگوني مي‌شود و وفاداري‌شان مورد آزمون قرار مي‌گيرد. آنها كه وارد جنگ خير و شر شده‌اند، بايد با عامل زمان هم بجنگند تا از اين آزمون سخت بيرون بيايند. سلمى ملحس، حمزه ابوعقاب، سلطان الخليل، عايشه شاهالذو، ياسر الهادي و بان حلاوه بازيگران اصلي «جن» و از چهره‌هاي نوظهور سينماي دنياي هستند.

ورود شبكه نتفليكس به منطقه خاورميانه و دنياي عرب‌زبان تا پيش از اين محدود به توليد يك برنامه استندآپ كمدي با حضور عادل كرم، بازيگر لبناني مي‌شد. حالا به نظر مي‌رسد مديران اين غول دنياي سرگرمي مي‌خواهند با «جن» نخستين گام را براي گسترش سلطه خود در خاورميانه محكم بردارند.

کد خبر 413616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha