چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

نرگس عزیزی: مهارت مورد نیاز: به مهارت خاصی نیاز ندارد.

سن مناسب برای این بازی: 2 تا 4 سالگی.

وسایل مورد نیاز: کمی تخیل و البته انرژی.

اهداف: چه هدفی جز سرگرمی می‌تواند برای یک بازی وجود داشته باشد؟

تا به حال شده قول رفتن به پارک را به کودکتان داده باشید و بعد به علت باران یا سردی هوا نتوانسته باشید به قول خودتان عمل کنید؟ البته با شروع فصل سرما و بارندگی، این اتفاق بیشتر می‌افتد. اولین دردسر بعد از این بدقولی را هم پدر و مادرها  می‌دانند؛ بداخلاقی کودک و بهانه‌گیری او. این‌بار که با این مسئله مواجه شدید - به‌جای عصبانی‌شدن از بدخلقی کودکتان - می‌توانید این راه را امتحان کنید.

روش:

وقتی نمی‌توانیم به پارک برویم، چه کار می‌توانیم بکنیم؟ پاسخ خیلی ساده است؛ پارک را به خانه می‌آوریم. البته در خانه نمی‌توانیم تاب، سرسره و چرخ و فلک - مثل آنچه در پارک است - داشته باشیم اما در عوض می‌توانیم تخیل آنها را داشته باشیم؛ انگار که تابی بهتر از آنچه در پارک است، داریم!

در سرسره بازی چه اتفاقی می‌افتد؟ از سطحی شیب‌دار سر می‌خوریم و پایین می‌آییم. تا به حال با پشتی سرسره بازی کرده‌اید؟ الان است که بعضی مادرها اعتراض کنند که فقط همین کم بود که خودمان این کارها را یاد کودکمان بدهیم تا در کمتر از یک ماه پشتی‌ها دیگر قابل استفاده نباشند.

خب، می‌توانیم راه‌های دیگری برای سرسره بازی درست کنیم. از چندتا بالش بزرگ هم - که در کنار هم چیده شده‌اند- می‌توانیم استفاده کنیم یا از یک پتوی دونفره و بزرگ - که روی مبل بیندازیم - نیز می‌توانیم استفاده کنیم؛ البته مطمئن‌ام که با همفکری با کودکتان می‌توانید راه‌های جالب‌تری نیز پیدا کنید.

و اما چرخ و فلک؛ حرکت ما در این بازی به شکل چرخیدن است. خب، حالا می‌توانیم این حرکت را در خانه، دونفری نیز انجام دهیم یا حتی چند نفری. فقط توجه داشته باشید که در زمان تند چرخیدن، احتمال رها شدن دست‌ها وجود دارد؛ پس وسایل خطرناک مثل میز و صندلی را از اطراف دور کنید تا در صورت زمین‌خوردن، خطری متوجه شما یا کودکتان نباشد؛ راستی بازی با الاکلنگ یادتان نرود. بازی در پارک خوش بگذرد!

کد خبر 41356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز